ИТ хъбът в България, който обслужва германската група Schwarz, част от която са лидерите в ритейл сектора Kaufland и Lidl, ще разшири екипа си с още 100 души в следващите 3 години. Към момента в технологичните екипи на компанията у нас работят близо 320 души, като с отварянето на новите работни места те ще достигнат около 420.

Разкриването на новите позиции идва успоредно с промяната в структурата на технологичния център на компанията у нас. Първоначално той заработи под името Kaufland Services през 2016 година. От края на тази година обаче екипът на компанията ще оперира под името Schwarz IT България.

Така под една шапка ще бъдат обединени досегашните Kaufland Services и Lidl Digital, за които към момента работят съответно над 250 и 65 служители. Така компанията ще работи заедно с останалите ИТ центровете на германската група за обезпечаване на дейностите на цялата ритейл организация на Schwarz.

"Новият Schwarz IT България се създава от съществуващата Kaufland Services, която е 100% дъщерно дружество на Kaufland България, и от съществуващата структура от 65 човека на Lidl Digital - част от Lidl България", коментира на онлайн събитие за представянето на ИТ хъба неговият главен изпълнителен директор Михаил Петров.

"В следващите 3 години ще открием 100 нови работни места, като това е песимистичната ни прогноза, която вероятно ще минем. За първите 2,3 месеца от създаването на новата компания вече сме наели 43 нови специалисти", добави той.

По думите на Петров целта на екипа в следващите години ще бъде да привлече повече български специалисти, работещи в чужбина, които да се върнат у нас и да работят за групата. Досега компанията е наела 12 такива, живели преди това в държави, като Великобритания, Германия и САЩ. Заедно с това на техническите позиции в хъба около 40% от работещите са жени.

Софийските офиси, в които ще ви се прииска да работите: Kaufland IT Hub

Софийските офиси, в които ще ви се прииска да работите: Kaufland IT Hub

Компанията, която за 2 години увеличи екипа си 14 пъти и трябваше да наеме втори офис в столицата

Българският екип ще работи по конкурент на Amazon, Microsoft и Google

Екипът на групата в България работи в 6 отделни дивизии. Една от тях е заета с ключовите продукти за Schwarz. Става въпрос за платформата за облачни (cloud) услуги STACKIT. Към момента Европа изостава зад американските гиганти, като Amazon, Microsoft и Google в този сегмент, като няма свой лидер в облачните услуги.

От германската компания работят по своята платформа STACKIT, която първоначално ще се ползва за вътрешни цели, но след това ще бъде отворена и за привличането на клиенти извън организацията ѝ.

"Групата разработва и свой вътрешен cloud, който ще се продава и на външни клиенти. Така реално ставаме конкурент на Amazon Web Services", обясни Михаил Петров.

Освен този екип, в компанията има звена, занимаващи се с т.нар. big data, софтуерни разработчици, екип "Поддръжка" и други. Специалистите, които компанията планира да наеме в следващите 3 години, са с различен технологичен профил, като работни места ще бъдат отворени във всички звена.

Schwarz Group е най-голямата ритейл група в Европа, част от която са веригите Kaufland и Lidl. Тя има общо 12 500 магазина в 33 държави, като за нея работят 458 000 служители.