След година на двоен ръст на продажбите, през първите шест месеца на 2016 г. най-голямата верига кафенета Starbucks показва знаци на забавяне на растежа.
За последното тримесечие продажбите на американската компания са нараснали с 7,3% до 5,3 милиарда долара, което е под очакванията на Уолстрийт. За предишното тримесечие растежът беше в размер на 9,4%, а година по-рано – 17%.
На фона на тези резултати акциите на Starbucks изгубиха 4% от стойността си, съобщава CNN Money.
“Тези числа са потенциален знак за забавяне на потребителското търсене. Компанията обаче все още остава сред най-добре представящите се в сферата”, коментира анализатор от рейтинговата компания за продажби Morningstar.
Докладът на корпорацията излезе седмица, след като беше обявено, че служителите й в САЩ ще получат увеличение на заплащането с 5 на сто, заради повишаване на цените на продуктите.
Все пак Starbucks отчита значителни успехи на пазара в Азия и конкретно в Китай, където експанзията й продължава. В момента веригата има над 6000 свои обекта в региона. Само три години по-рано те са били 3700.