Една от най-големите куриерски компании на българския пазар „Спиди" АД успява значително да увеличи приходите си през първото полугодие от годината. Това става ясно от публикувания финансов отчет на дружеството.

Компанията реализира 17,4% ръст спрямо същия период на 2013 г. и достига приходи от 35,4 млн. лв.

Дружеството се представя добре в сегмента на корпоративните клиенти, като същевременно „Спиди" АД активно инвестира в навлизане в сегмента на индивидуалните клиенти, като се възползва от бурното развитие на електронната търговия.

Мрежата от офиси се удвоява за последните 12 месеца и достига 215 обекта. Добавят се и нови услуги като „Отвори преди да платиш" и интегриран куриерски модул за доставки в някои от най-разпространените платформи, използвани от интернет търговците. Международните пратки също регистрират забележителен ръст от 43,3% и вече формират 8,6% от приходите спрямо 7% година по-рано.

Оперативната печалба (EBITDA) е в размер на 6,9 млн. лв. като се повишава с 10% на годишна база. Инвестиции от 9,4 млн. лв. през миналата година (главно в транспортни средства) водят до значително увеличение на финансовите разходи и амортизациите, в резултат на което нетната печалба спада със 7,4% до 4 млн. лв. За отчетния период са инвестирани 3,3 млн. лв.

От дружеството посочват още, че през последното тримесечие е започнала реализацията на проект на стойност 4 млн. лв. за технологично обновяване на процеса по организация и управление на логистични услуги. Проектът се предвижда да бъде завършен до края на 2015 г., като получава 50% безвъзмездно финансиране по ОП „Конкурентоспособност".