Германският концерн Volkswagen Group оглави надпреварата за продажби на автомобили в глобален мащаб за първите шест месеца на настоящата година.
За този период компанията е успяла да реализира 5,12 милиона машини, като в това число влизат продажбите на всички марки под шапката на VW Group. Независимо от нестихващите проблеми покрай дизеловия скандал, немците отчитат ръст от 1,5 процента спрямо същия период на предходната година.
Само през юни продажбите на Volkswagen са нараснали с 5,1% — до 883,4 хиляди единици, съобщиха днес от концерна.
За първите шест месеца на групата е продала на европейски клиенти 2,2 млн. нови автомобили, което е с 3,8% повече от аналогичния период на миналата година. Позитивни тенденции се наблюдават в Западна Европа (+3,3%) и в Централна и Източна Европа (+6,7%).
В Северна Америка за първото полугодие Volkswagen е реализирал 444,1 хиляди автомобила, което е с 1,6% по-малко от същия период на 2015 година.
В Южна Америка продажбите спадат най-значително – с 24,7%, до 223,8 хиляди машини, поради не добрата икономическа ситуация в региона, особено в най-големия пазар – Бразилия.
Благодарение на тези резултати Volkswagen измества Toyota от лидерските позиции по продажби в света за първи път от четири години. Японците са продали 4,99 милиона коли - с 0,6 процента по-малко от миналата година,
Успокояващото за Toyota и нейните брандове е, че разликата не идва от слабо търсене. Напротив, японските автомобили продължават да са желани, но проблеми с доставчиците на части забавиха производството на няколко пъти, пише autoclub.bg.