Проблемите за De Beers Group, която е най-голямата и стара компания за диаманти в света, не започват от днес. През последните няколко години приходите ѝ се колебаят, като останаха доста под пиковете от 2011 и 2014 г., когато гониха 2 млрд. долара, а през 2019 г. дори се сринаха до най-ниската си стойност от 2009 г. насам.
Но настоящата криза значително влоши състоянието на гиганта, тъй като подпомогна срива на търсенето на диаманти. Това изправи De Beersпред нуждата от преструктуриране, за да може компанията да оцелее в парализираната индустрия, след като през второто тримесечие приходите ѝ са възлизали на едва 56 млн. долара, което е спад от 96% на годишна основа, предаде Bloomberg.
Лошите новини обаче не свършват дотук за компанията. Прогнозата е, че през първото полугодие тя ще излезе на загуба от 100 млн. долара, а експертите не очакват до края на годината търсенето на диаманти да се възстанови.
Сред обектите на преструктуриране ще са мините ѝ, а De Beers ще се опита да си върне пазарен дял, посочват от изданието. Очевидно това означава съкращаване на персонала, макар че от компанията засега не изтъкват в прав текст какви ще са промените.
"Коронавирусът влоши тежките трудности, които съществуваха в диамантената индустрия", каза Брус Кливър, главният изпълнителен директор на De Beers, цитиран от Zero Hedge. "Тези проблеми, които влошиха нашия растеж през последните няколко години, са все по-спешни за разрешаване. Те изискват от нас да действаме днес, за да защитим краткосрочното здраве на бизнеса, докато се префокусираме и ориентираме отново, за да постигнем дългосрочния си потенциал."
Кливър в прав текст признава в изявление също, че кризата ще доведе до свиване на "разликата между приходите и разходите ѝ" и че търсенето на диаманти ще се срине в краткосрочен план. В момента то е с 30 пункта по-ниско от пика си през 2016 г., а тогава индексът възлизаше на 132 пункта. През последните четири години той е твърдо надолу.