В столицата на страната, която е една от най-големите износителки на диаманти в света, новите добити скъпоценни камъни се увеличават и увеличават, но никой не иска да ги купи.
Лидерът в индустрията в Ботсвана De Beers, която има редица мини в страната, не е успяла да продаде почти нищо от февруари насам. Това важи и за руския ѝ конкурент Alrosa, който оперира там.
След като пандемията се оказа сериозен удар за индустрията, сега въпросът е как тя да се освободи от огромния брой непродадени диаманти на стойност милиарди долари, без да свали цената им и без да засегне крехкото възстановяване.
Може да се каже, че коронакризата имаше опостушителен ефект върху индустрията. Магазините за бижута бяха принудени да затворят врати, а в резултат на строгите ограничения за пътуване De Beers бяха принудени да отменят аукционите си през март, разказва Bloomberg.
Сега компанията стои рамо до рамо с конкурента си Alrosa в борбата за запазване на цените на диамантите. За тази цел те намалиха добива си, но запасите от скъпоценните камъни продължават да растат.
Според изчисленията на анализаторската фирма Gamdax към настоящия момент петте най-големи компании в индустрията имат непродадени диаманти на стойност от около 3,5 милиарда долара. Излишъкът може да се увеличи до 4,5 милиарда долара до края на годината или до около една трета от годишния добив на диаманти.
Лидерите успяват да възстановят част от бизнеса си през последния месец, но с много бавни темпове. De Beers са успели да направят рунд от продажби през март. Според запознати обаче те са били на стойност от едва 35 милиона долара при такива за 416 милиона долара за същия период на предходната година.