Последните десет години за търговците на дребно се очертават като "загубено десетилетие".
С разширяването на Amazon традиционните търговци бавно съумяват да отговарят на новите нужди на клиентите, което води до огромни загуби на пазарна стойност, пише Business Insider.
Опитът в момента обаче не е много близък до начина, по който в действителност пазаруват клиентите, а с появата на поколението милениум идват и нови изисквания.
И дори моделът на омниканална търговия да прониква на пазара от 2010 година (това е модел на пазаруване, при който клиентите купуват през мобилни устройства) все още е много теоретичен потенциалът на смартфона за трансформацията на клиентския опит.
Например екранът на iPhone 4 беше малък в сравнение с по-късните версии, а мобилното пазаруване беше по-малко комфортно. Независимо от това, бъдещето, задвижвано от мобилни устройства, трябваше да посочи и съдбата на търговията на дребно.
Но търговците се изгубиха в опитите да се уверят, че всички модели са функционирали заедно за сметка на иновациите на единствените два канала, които са от значение: мобилният и физическият магазин.
В средата на подобен предизвикателен период, в който търговията на дребно отчита минимален, а дори и в някои случаи никакъв растеж, моделът осигурява потенциална жизнена линия.
Sears например се опита да възстанови пазарната си стойност, като инвестира в подобен универсален канал. Макар че през миналата година компанията беше смятана за лидери в глобалната стратегия, това се оказа недостатъчно, за да се измъкне от финансовата дупка, в която се намират.
Омниканалният модел накара много търговци на дребно да вярват, че трябва да бъдат навсякъде, където е клиентът. Но клиентът не желае това, той просто иска брандът да е удобен и подходящ, що се отнася до решенията, свързани с пазаруването.
Проучване на HBR по-рано тази година показа, че клиентите в омниканалната търговия са харчили средно с 4% повече за всеки повод за пазаруване и с 10% повече онлайн, отколкото "едноканални клиенти".
Несъмнено увеличението на разходите с 10% е положително в търговията на дребно, но в сравнение с огромната цена, която е необходима, за да се премине към подобен канал, се оказва, че не е достатъчно.
Омниканалната търговия е изключително скъпо, ресурсно-интензивно решение, което не е постигнало достатъчно резултати, когато е измерено спрямо огромните разходи.
И докато останалите правеха крачка след крачка назад през последните 10 години, Amazon достигна до клиентите чрез един подход - да дадеш възможно най-лесно и удобно решение за пазаруване на клиентите си.
Независимо от това, което купувате, всичко се плаща и обработва едновременно и на един сайт, което е силно предимство в условията да днешната търговия на дребно.
Все пак някъде по пътя се очертава да се намери и "магическото оръжие", което ще бъде ключът към печеливш път за изпадналите в затруднения търговци на дребно.