Чудили ли сте някога какво означават числата в известни марки като 7UP, Chanel No.5 и Porsche 911? Представяме ви причините за 6 от най-популярните продукти в света с цифри в имената им и рекламните им лозунги. Списъкът е изготвен от Business Insider.

Chanel No.5

Коко Шанел избрала петия аромат, който парфюмеристът Ърнест Бо създал за нея. Официалната дата на излизането му на пазара била 5 май 1921 година.

Heinz

Компанията за производство на кетчуп Heinz се хвали със серията си „57", въпреки че произвежда хиляди различни продукти. Това е така, защото Хенри Хайнц смятал 57 за късметлийско число.

Porsche 911

Това е една от най-емблематичните коли в света. Първоначално е щяла да се казва Porsche 901, но Peugeot наложила промяна на името. Френската компания твърдяла, че има права да кръщава модели с трицифрени числа с 0 в средата. Затова Porsche просто заменили нулата с единица.

7UP

Britvic, която доставяла 7UP във Великобритания и Ирландия, твърди, че марката е кръстена на седем основни съставки в напитката. Питието било създадено през 1929 г., след като Чарлз Лейпнер Григ спечелил състезание в САЩ да намери най-вкусната напитка с лимон. Оригиналното име Bib-label Lithiated Lemon Lime Soda обаче било малко трудно за произнасяне.

Jack Daniels "Old No. 7"

Само Джак знае откъде идва наименованието. Пожар унищожил всякакви записи, които биха могли да докажат дали е вярно, че числото 7 било нанесено на фабриката за правителствена регистрация, било е късметлийско число, имал е 7 гаджета или влак номер 7 е пренасял уискито.

Levi's 501

Компанията била обединена официално през 1890 г. и тогава бил даден патентен номер "501" на партидата XX (индустриален термин за високо качество). Самата компания Levi Strauss & Co. признава, че не знае защо е избрано това число. Компанията произведе джинси и с числото 201, както и други продукти с трицифрени числа.