Броят на затворените автосалони на китайски производители на автомобили в Русия се е увеличил 2,4 пъти през 2024 г. спрямо предходната година. Това съобщава в-к "Комерсант", като се позовава на "Газпромавтолизинг" и "АвтоБизнесРевю".
През 2024 г. са затворени 449 автосалона на китайски марки коли. В повечето случаи автотърговците сами са прекратили договорите си, след като не са успели да реализират необходимата печалба. Понякога дистрибуторът е настоявал за закриване на търговските обекти поради неизпълнение на плановете за доставка и забавени инвестиции в преформатиране на автосалоните.
Като причина за намаляването на броя на автосалоните се посочват също така, твърдата политика на дистрибуторите и недостатъчната рентабилност на бизнеса, поради голямата конкуренция при наличието на твърде много открити автосалони. Търговци смятат, че в бъдеще броят на автосалоните на китайските марки в Русия ще продължи да намалява, както и продажбите на автомобили.
Най-голям брой нови салони през 2024 г. е открила китайско-беларуската марка Belgee (съвместно производство с Geely) - 135. Марката Solaris е на второ място с 90 автосалона.
На трето място е Haval със 75 обекта. Третото и четвъртото място се заемат от GAC и Soueast, които са открили съответно 58 и 57 търговски обекта.
В складове в Русия към края на 2024 г. има излишък от китайски автомобили. Оценките на запасите варират от 200-250 хил. до 360 хил. автомобила.