Volkswagen закри VR-6 в Европа в средата на 2010 г., но в Северна Америка двигателят V-6/редови шестцилиндров двигател продължи да се използва допреди няколко години. Последният автомобил, продаден в САЩ с тесногръдия V-6, беше Atlas през 2023-та, съобщава сайтът Motor1.com.

Освен ако не живеете в Китай, това може да ви изненада - VW продължи да предлага тази необичайна мощност в автомобили като Talagon и Audi Q6 с бензинов двигател. Вече обаче не. VR-6 е официално в историята.

Снимка 612101

Източник: EPA/БГНЕС

Говорителят на VW Андреас Г. Шлейт се включи в LinkedIn, за да сподели тъжната новина. Последният двигател VR-6 е бил сглобен на 12 декември 2024 г. Двигателят се произвеждаше в продължение на почти 34 години, като премиерата му се състоя на автомобилното изложение в Женева през 1991 г. в третото поколение на Golf.

Разбраха се: Как VW и синдикатите избегнаха затварянето на заводи

Как VW и синдикатите избегнаха затварянето на заводи

Автомобилният гигант няма да съкращава служители в родината си

Оттогава досега са сглобени почти 1,87 милиона двигателя. VR-6 продължи да задвижва много продукти на VW: Corrado, Beetle, Passat, Vento/Bora/Jetta, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC и Sharan.

VR-6 се използва и в много модели, които не са на VW, като Porsche Cayenne, Audi Q7, Audi TT, SEAT Leon, SEAT Alhambra и Skoda Superb. Няколко автомобила извън VW Group също са го имали: Ford Galaxy, Mercedes Vito и дори кемпери от Winnebago. Един от най-добре звучащите V-6 също така послужи за основа на W-12, който умря през юли, когато Bentley сглоби последния дванадесетцилиндров агрегат.

След технологичен проблем VW спира производството на ID.4

След технологичен проблем VW спира производството на популярен модел

Volkswagen изтегли 98 806 електрически кросоувъра