Годината е 2017-а, месецът - декември. Анастасия Мадевова не е заклет автомобилен фен или човек с огромен опит в търговската сфера. През вратата на Силвър Стар влиза млада жена с наскоро завършено висше образование, която все още не познава в дълбоки детайли бизнеса, но иска да се научи.

Днес тя е човекът, който в София отговаря в огромна степен за изживяването на клиентите на компанията - настоящи и бъдещи. Това кариерно развитие обаче изисква сериозен скок в непознатото. Истинско ускорение от 0 до 100 км/ч за отрицателно време.

"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.

"До постъпването ми в Силвър Стар имах опит само от работа в хотел. Търсех позиция, която се доближаваше до нея", разказва пред Money.bg Мадевова. Първоначално кандидатства за рецепцията на шоурума на Mercedes-Benz в София - посрещане на клиенти и, според тогавашните ѝ представи, не особено задълбочена комуникация.

Още по време на интервюто обаче от компанията идва друго предложение - за позиция в приемната за леки автомобили, където се посрещат клиенти на сервиза. Оказва се доста по-голямо предизвикателство - вероятно не е случайно и че следващата среща по подбора се провежда именно в сутрешния "час пик" от клиенти.

"Капацитетът на сервиза и оборотите, с които екипът работи с клиенти, наистина ме изненадаха. Гмурнах се в едно непознато за мен "море" от всякаква техническа информация за автомобилите. Оказа се доста по-комплексно от това, което очаквах. Трябваше да се запозная с доста неща, свързани с работата на сервиза - записването на часове, колко време отнемат различните процеси, ремонтни дейности и т.н.", обяснява тя.

Професията, която те среща с бъдещето на автомобилите

Професията, която те среща с бъдещето на автомобилите

Шанс за кариерно развитие и овладяване на най-новите технологии получават механиците в Силвър Стар

След обучения и много практика овладява работата, но признава, че и до днес използва придобитите навици за непрекъснато учене на нови неща.

Стъпка встрани, стъпка нагоре

След повече от 4 години работа с клиенти и организация на графика за часовете на сервиза, през април 2022 г. Анастасия Мадевова става координатор, който подпомага процесите по следпродажбено обслужванеи внедряването на новите стандарти за обслужване на компанията.

"Получих допълнителни знания за бизнеса, за KPI-те, които се възлагат на сервизния отдел. Когато работим с клиенти, ние сме концентрирани в настоящето - не поглеждаме към голямата картина. Тази позиция ми помогна да се науча да правя крачка назад и да поглеждам по-комплексно на различните казуси", посочва Мадевова.

Тя обаче е категорична, че комуникацията с клиента е нещо, което поне за нея административната позиция не може да замени. Така през юли 2023 г. тя поема първата си ръководна позиция - Координатор на фронт офиса. Заедно с екипа си тя отговаря както за посрещането на клиентите, така и за комплексния процес по предварителна проверка на постъпващите за сервиз автомобили.

Снимка 694237

Източник: Силвър Стар

От юни тази година Мадевова е мениджър на фронт офиса на Силвър Стар, като под нейно ръководство е и контактният център на компанията за град София.

Какво прави клиента на Силвър Стар по-специален? На първо място, очакването към марката автомобил, който шофира, отговаря тя. "Нашите клиенти са много взискателни, очакват петзвездно обслужване. Няма значение дали ни посещават за сервиз или се обръщат към нас, за да си купят автомобили", обяснява Мадевова.

Снимка 694494

Източник: Силвър Стар

И напомня - неслучайно сме свикнали във всекидневието си да казваме, че нещо е "Мерцедесът" на еди-какво си, тоест най-доброто в своя клас.

Да израснеш във водеща компания

Днес Анастасия Мадевова ръководи служители, които са ангажирани с дейностите, които тя е извършвала през годините. Затова и признава, че все още се учи да делегира: "Когато ни завърти денят с ежедневните задачи, за мен е трудно да дам една крачка назад и да не свърша даденото нещо сама, а да дам шанс, да делегирам задачите и да ги разпределям".

Днес сякаш не е модерно да "растеш" вътре в една компания - мнозина даже се хвалят, че правят кариерни промени на всеки няколко месеца. Какво продължава днес да мотивира мениджъра на фронт офиса на Силвър Стар 7 години след първото прекрачване на прага?

Мадевова подчертава, че отговорът няма да съдържа клишета за любовта към работата и към екипа. Всеки има своите моменти на колебание, но от днешна гледна точка е наясно, че "компанията и марката, която представлява, носят привилегия, но и отговорност за високо качество" и е щастлива, че е получила "шанса да се развивам тук".

Снимка 694235

Източник: Силвър Стар

В същото време обаче е и наистина благодарна на екипа около себе си заради отношението и натрупаните знания - нарича го свой "истински двигател".

Защо си струва един млад човек да започне кариерата си в Силвър Стар? Мадевова отново припомня, че за нея водещо не са били страст към автомобилите или любов към марката с трилъчата звезда - ключова е била възможността за развитие.

И ако днес трябва да даде съвет на младите, тепърва тръгващи по своя кариерен път специалисти, тя би им казала: "Задължително да опитат и непознатото. В нашата природа е да се плашим от него, но все пак трябва да опитат. Иначе няма как човек да знае какво ще може да вземе за собствената си кариера. Аз съм щастлива, че опитах и че станах част от този свят на високите скорости", категорична е тя.