Няколко големи вериги магазини у нас ще свалят цените на избрани продукти от своя асортимент. Промяната ще настъпи от 1 юли, а причината е намаляването на ДДС ставка, която влиза в сила от сряда. Това съобщиха от Lidl, BILLA и Kaufland и T Market.

Lidl ще намали цените на 101 продукта, като това включва всички бебешки храни и пелени под собствената марка на веригата, пелени с марката Pampers, книги и други, попадащи в обхвата на изменението на ЗДДС. Цените на съответните продукти ще бъдат променени с разликата в ставката на ДДС, която се намалява от 20% на 9%.

От T Market заявиха, че ще намалят цените на над 100 бебешки продукта и над 100 книги. BILLA и Kaufland също обявиха намаление на тези стоки.

"Над 250 бебешки продукта ще се предлагат на по-ниски цени в Kaufland от началото на юли. Сред тях са артикули като пелени, гащички, пюрета, каши, млека и други бебешки храни. По-ниски ще бъдат цените в Kaufland и на над 450 заглавия на книги. Сред тях са детски, юношески и занимателни книги, кулинарни книги, чуждоезиково обучение, художествена литература и други", заявиха от веригата.

"В зависимост от асортимента в част от супермаркетите броят на артикулите с намалена цена, в следствие на понижаването на ДДС ставката, достига над 500. Стойността на съответните продукти ще бъде актуализирана в полза на клиентите предвид спада в ставката - от 20% на 9%", заявиха от BILLA.

МФ: Намаленото облагане за някои бизнеси може да доведе до 24% ДДС за всички

МФ: Намаленото облагане за някои бизнеси може да доведе до 24% ДДС за всички

Намаляването на данъците за още стоки и услуги би докарало намаляване на приходите в бюджета в с близо 17% на годишна база

Веригите ще намалят и цените още продукти от своя асортимент от различни категории - хляб, млечни продукти, колбаси и др.

От Kaufland заявиха, че адаптират своите ценови предложения спрямо нуждите на клиентите си. "Във връзка с обявеното по-рано тази година извънредно положение Kaufland замрази цените на 1000 артикула от собствените си марки продукти, а благодарение на актуалната кампанията "Твоята Kaufland цена", потребителите могат да намерят богат избор от качествени продукти на изключително атрактивни цени", заявиха от Kaufland.

"С тази своя стъпка Лидл България има за цел да предложи на потребителите още по-голям избор от продукти на изгодни цени в тези все още предизвикателни времена. Така, освен по-ниски цени на всички бебешки храни, попадащи като стокови групи в изменението на ЗДДС, пелени и книги, клиентите ще могат да се възползват и от преференциални цени на хранителни продукти за цялото семейство", казват от Lidl.

Над 86% от продажбите на Kaufland идват от продукти на български производители

Над 86% от продажбите на Kaufland идват от продукти на български производители

Веригата предлага целогодишно български яйца от 6 региона