Световният гигант в производството на безалкохолни напитки Coca-Cola обяви тази седмица, че ще направи една важна промяна в бизнеса си - ще пусне първата алкохолна напитка в портфолиото си, която ще се продава на японския пазар.
Продуктът ще се продава под марката Chu-Hi, като ще бъде нискоалкохолна и ще идва с различни аромати. Това обаче не е първият път, когато от Coca-Cola експериментират с нови вкусове. Ето още пет нетрадиционни за бранда напитки, които са били пускани през годините:
Bevery
Пуснатата на пазара в Италия през 1969 година марка представлявала аперитив. Той бил предназначен за консумация преди хранене, като се смятало, че спомага на храносмилането. Конкуренти като Campari San Pellegrino обаче довеждат до спирането му през 2009 година.
New Coke
През 1985 година ръководството на компанията решава да промени класическата рецепта за кола с нова по-сладка такава, за да може да се конкурира с Pepsi. Три месеца след пускането на продукта обаче от Coca-Cola обявили, че връщат старата рецепта.
OK Soda
Този продукт се появява на пазара през 1993 година, за да привлече вниманието на т.нар. поколение Х. Въпреки големите инвестиции в марката дори нейният слоган: "Всичко ще бъде наред", не успява да я спаси от свалянето от продажба две години по-късно.
Coca-Cola Blak
Кафе в содата? Да, такава напитка представиха от Coca-Cola през 2006 година. Марката обаче "оживява" едва 2 години.
Coca-Cola Plus
След повече от десетилетие на изследвания и работа по тази напитка от компанията пускат първата сода, отговаряща на японския стандарт FOSHU. Тя е без никакви калории и без захар. И се продава и днес.