Tesla определено показа на автомобилния свят, че електромобилите могат да бъдат високопроизводителни и с все по-нарастващо търсене. Преди Tesla да се превърне в това, което сега, Илън Мъск дори е заявявал, че основната му цел е да накара други автомобилни компании да следват пътя на Tesla. Не знаем дали Мъск все мисли така, но продажбите на електромобили в Европа свидетелстват, че желанието му е изпълнено, пише изданието Insideevs.com

Tesla започна да доминира на пазара на електромобили в Европа от октомври 2019 г. До този момент най-високите обеми на ЕV идват от Renault, Nissan и Mitsubishi.

От този момент обаче продажбите на Tesla на Стария континент се повишиха и достигнаха връх през декември 2019 г. и януари 2020 г. Когато пандемията COVID-19 удари Европа продажбите започнаха да намаляват.

Между август и септември Tesla беше надмината по продажби от алианса, а също и от Volkswagen. Електрическият модел на компанията VW ID.3 беше представен в началото на септември, а продажбите продължиха да нарастват за немския автомобилен производител и Renault, Nissan и Mitsubishi.

Tesla приключи 2020 г. с около 96 000 автомобила, продадени в Европа - число, което беше доста близо до обема на продажби на Hyundai и Kia - около 95 000 броя. Renault, Nissan и Mitsubishi са продали около 135 000 електромобили, а Volkswagen Group записа 175 000 електрически автомобила, продадени през миналата година.

Една от причините за натиска от страна на традиционните автомобилни производители да продават електрически автомобили идва от изискването да се достигне 95 g CO2 на километър. Volkswagen Group започна да продава ID.3, преди софтуерът й да бъде напълно разработен, за да се опита да избегне глоби. Въпреки че продаде много електромобили, усилията не бяха достатъчни, за да се избегне наказанието.

В същото време най-популярните електрически автомобили на Tesla - Model 3 вече е едва четвърти по продажби в Европа сочат данни на EV Volumes. Първото място е за на Renault Zoe, с малък аванс пред Volkswagen ID.3, а след тях е и електрическият Hyundai Kona.

Това се случва на фона на големите ръстове при продажбите на електромобили в Европа през 2020 г. Пазарът отчита ръст от 198%. Старият континент се превърна в най-големия пазар за електрически превозни средства в света, по-голям от този в Китай и пет пъти по-голям от американския.

Но каква е причината продажбите на Tesla да намалят, когато тези на стари производители на автомобили, продаващи електромобили, се покачат. Според някои експерти Tesla това се дължи на проблеми с доставките. Други казват, че компанията няма да намали цените, ако може да продаде същата кола на друго място за повече пари.

Всички традиционни автомобилни производители, които продават повече електромобили от Tesla, имат европейски заводи. Но и Tesla е на път да започне произвежда електромобили в Германия. Остава да видим какво ще се случи тогава.