2017 г. ще остане в историята като годината, в която за първи път разходите за реклама в дигиталното пространство надхвърлят тези в телевизиите. Прогнозата е на Magna.

По-рано тази година се смяташе, че преломният момент ще бъде през 2018 г. Новите прогнози обаче показват сериозна разлика още през тази година. По данни на компанията за реклама в интернет са похарчени 209 милиарда долара - 41 процента от общите разходи. А за телевизионна реклама - 178 милиарда долара, или 35 процента от пазара.

Причината обаче не е, че бюджетите за реклама в телевизиите намаляват - те остават на постоянни нива, или се свиват съвсем леко през последните години.

Вместо това се отчита ръст при общите бюджети за дигитална реклама. Според Magna те ще растат с 13% до 237 милиарда долара през 2018 г. Ръстът при разходите за телевизии ще нараснат с едва 2,5 процента до 183 милиарда долара - и то благодарение на събития като Олимпийските игри и изборите в САЩ.

Magna очакват, че до 2020 г. разходите за реклама в дигиталното пространство ще представляват 50% от общите.

Инвестициите в дигитална реклама с най-голям дял до 2018 г.

Инвестициите в дигитална реклама с най-голям дял до 2018 г.

Общият пазар расте с 3.8% през тази година