Главният финансов директор на Tesla напуска компанията на фона на обещанията за по-евтини Model 3, производство в Китай до края на годината и печалба във всяко едно тримесечие на 2019 година, пише Reuters.

Напускането на Дийпак Ахуджа, както и по-ниската от очакваната от Уолстрийт печалба за края на 2018 г., прати акциите на компанията с 6 процента. Зак Кикрхорн, вицепрезидент по финансите, ще замени Ахуджа.

Вчера, по време на конферентен разговор с анализатори, главният изпълнителен директор Илън Мъск се похвали със силно търсене на Model 3. Компанията вече започва и доставките до Европа и Азия от завода си във Фремонт, Калифорния. Но призна, че е важно да намали разходите, а оттам и цената, за да може автомобилът да стане привлекателен за по-широк кръг потенциални клиенти.

"Трябва да бъде непреклонни що се отнася до разходите, за да можем да произвеждаме достъпни автомобили и да не фалираме", заяви той.

Двама високопоставени служители на Tesla напускат

Двама високопоставени служители на Tesla напускат

Акциите на компанията тръгнаха надолу

Компанията изрази оптимизъм, че може да постигне печалба през първото тримесечие на годината, въпреки намалените доставки на Model X и Model S, но предупреди, че пред нея стоят потенциални проблеми с доставките и логистиката на Model 3.

Tesla вече заяви, че планира да намали цената на най-евтиния си модел. Сега стана ясно, че това зависи в немалка степен и от започването на работата на заовда в Китай. Компанията иска да произвежда по 500 000 автомобила на година там най-късно до второто тримесечие на 2020. Първоначално тази цел бе поставена за 2018 г.

В началото фабриката в Шанхай ще произвежда по 3 000 Model 3 на седмица. В същото време заводът в Калифорния ще увеличи производството до 7 000 седмично до края на т.г.

Tesla губи още един високопоставен служител

Tesla губи още един високопоставен служител

Пореден финанист напуска

"В крайна сметка имаме нуждата от завода в Шанхай, за да постигнем бройка от 10 000 седмично и тези автомобили да са достъпни", заяви Мъск. "Търсенето на Model 3 е невероятно високо. Пречката е достъпността".

По-рано този месец Мъск съобщи, че ще намали със 7 процента броя на служителите, за да намали разходите.

Инвеститорите се чудят дали Tesla, която досега никога не е завършвала цяла година на печалба, ще търси капитал, за да финансира планираното SUV Model Y, изграждането на заводи в Китай и Европа и разширяване на фабриката за батерии в Невада, позната на широката публика като Gigafactory.

Снощи Tesla заяви, че е приключила тримесечието с $4,3 милиарда кеш и може да плати облигациите с падеж март. В крайна сметка през последните три месеца на годината компанията има печалба от $139,5 милиона, спрямо $311,5 милиона през третото тримесечие. Общите приходи растат с 5,9 процента до $7,23 милиарда - малко над очакванията на анализаторите.

Макар че отбелязва второ поредно тримесечие на печалба, компанията завършва цялата година със загуба от над $1 милиард. Годината обаче може да бъде смятана за по-успешна и заради сериозния ръст на приходите - от $11 милиарда през 2017 до $21 милиарда през миналата.

Акциите на Tesla трябва да подскочат с над 20%. Или компанията ще трябва да плати $920 милиона

Акциите на Tesla трябва да подскочат с над 20%. Или компанията ще трябва да плати $920 милиона

Крайният срок е 1 март т.г.