Българските държавни железници и Deutsche Bahn са във финална фаза по сделка за закупуване на вагони втора употреба от подвижния състав на германските железници. Преговаря се за 50 до 70 машини, съобщиха за Money.bg от БДЖ.

Новината идва, след провала на сделката (поне засега) за закупуване на китайски двуетажни влакове.

"Целта е реформа на БДЖ, която трябва да доведе до модернизиран подвижен състав на европейско ниво", коментират от държавните ни железници.

София-Бургас за 3,5 часа: Ще доведат ли новите локомотиви на БДЖ за над 90 милиона лева до по-бързи влакове

София-Бургас за 3,5 часа: Ще доведат ли новите локомотиви на БДЖ за над 90 милиона лева до по-бързи влакове

Наскоро БДЖ подписа договор за поддръжка на 15 локомотива "Смартрон“

Пътническите вагони, които ще бъдат закупени от германските железници, са модернизирани и доскоро са били в експлоатация от Deutsche Bahn по линиите "Intercity". "Подвижният състав е за скорост до 200 км/ч, климатизиран, без купета, от типа отворено пространство.

Чрез доставката от Германия БДЖ ще модернизира над 20% от подвижния си състав, използван в момента, който е на възраст над 40 години.

Снимка 650426

Източник: Пресцентър на МТС

Доставката на германските вагони се очаква през пролетта, а каква ще е цената им ще стане ясно след окончателното финализиране на сделката с германските държавни железници.

Провалът на сделката с китайските влакове

Припомняме, че скоро по железопътните релси на България можеше да се движат нови китайски двуетажни влакове, научи Money.bg в началото на годината от Регистъра на обществените поръчки.

Конкурсът от страна на Министерството на транспорта и съобщенията за обновяване на българските железниците беше за "доставка на 7 броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал".

Той е изтекъл на 8 януари. Предложението на единствения кандидат беше на стойност 250,2 милиона лева без ДДС.

От Министерство на транспорта обаче прекратиха (поне засега) търга. Проблемът е, че единственият кандидат, който е подаал оферта, предлага по-дълъг срок за доставка от заложения в изискванията на поръчката. Решението за прекратяване е от днес, става ясно от проверка в сайта на Регистъра за електронни поръчки.

Високотехнологичните машини на китайската компания China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) развиват до 160 км/ч. Всеки един от влаковете разполага с 345 седящи места.

Новите двуетажни китайски влакове за 250 милиона лева, които трябваше да се движат и в България

Новите двуетажни китайски влакове за 250 милиона лева, които трябваше да се движат и в България

Високотехнологичните машини развиват 160 км/ч