Fiat Chrysler Automobiles NV и PSA Group промениха условията на сливането в опит да съхранят наличните си средства насред пандемията, предава The Wall Street Journal.

Fiat Chrysler ще плати дивидент от €2,9 млрд. на акционерите си преди приключване на сливането. Предходната договорена сума бе €5,5 млрд.

PSA, която притежава Peugeot, Citroën и Opel, пък няма да отдели своя дял от 46% във Faurecia SE. Акциите в публичния производител на авточасти, които струват около €2,7 млрд., ще бъдат отделени след приключване на сделката.Сливането между двата автомбилни производителя, което оценява новата компания на $50 млрд., бе договорено през октомври 2019 г. За да бъде балансирана стойността на двете компании, тогава те се съгласиха акционерите на FCA да получат дивидент в кеш, а тези на PSA да получат дела във Faurecia.

Дивидентът на FCA обаче се превръщаше във все по-спорен сред някои от инвеститорите в PSA заради пандемията и нуждата компаниите в сектора да съхранят средствата си. В същото време, получавайки половината от дела на PSA във Faurecia след приключване на сделката, акционерите на FCA ще получат общо плащане, което е приблизително равно на договореното по-рано.

Двете компании съобщиха още, че сливането трябва да приключи до края на март 2021 г. Те очакват синергията между тях да им пести над €5 млрд. годишно. Новата компания ще се казва Stellantis.

Fiat и Peugeot избраха име за новата компания

Четвъртият най-голям автопроизводител в света ще има ново име

Очаква се сливането да приключи в началото на 2021 г.