Uber е съвсем близо до сделка с най-големия си конкурент в Близкия изток. Компанията води преговори за придобиването на Careem - стартъп, базиран в Дубай през 2012 година, пише CNN.
Careem вече има 30 милиона потребители. Познаването на местния пазар и предимството, което има, тъй като е местна, усложни твърде много работата на Uber от 2013 година.
Очаква се бъдещата сделка да оцени Careem на около $3 милиарда. При последния рунд по набиране на средства през октомври, инвеститорите поставиха оценка на компанията от $2 милиарда.
"На този пазар сливането обикновено е сигнал, че едната или и двете компании страдат от разходите, които конкуренцията създава", казва Майкъл Рамзи, старши анализатор в Gartner. "Сливане на теория намалява разходите".
През 2018 година Uber отчете загуба от $1,8 милиарда. Компанията, която е най-високо оцененият стартъп в САЩ, ще излезе на борсата тази година. Careem също може да предпочита сделка преди IPO-то, което ще захрани конкурента с милиарди долари.
Придобиването ще позволи на Uber да доминира в Близкия изток, но анализаторите все още не са убедени, че това ще позволи на компанията да повиши цените и да успее да излезе на печалба. "Няма доказателство, че която и да е от тези компании може да постигна устойчива печалба", смята Хуберт Хоран, независим консултант в сферата на транспорта.