15 хиляди евро е средната сума, необходима за започване на франчайз бизнес у нас, съобщи в сутрешния блок на телевизия "България Он Ер" основателят и управител на Franchising.bg Светослав Билярски.

Той е категоричен, че страната има огромен потенциал за правене на "бизнес под наем", както често наричат франчайзинга, защото на българския пазар има много незаети ниши. Делът на франчайза тук е едва около 3%, докато в САЩ например е 50 на сто, като продуктите и услугите на дребно се продават по този бизнес модел.

Кризата също е причина за ръста в развитието на франчайзинга, тъй като приемането на ноу-хау от франчайзингодателя и използването на наложената от него пазарна марка, ограничава рисковете от негативни резултати.

Средният период за възвръщане на инвестицията е от две до пет години като най-ефективният начин за подбор на потенциален партньор е внимателното проучване и възможността от едноседмична предварителна проверка в практикуването на съответната дейност.

Ръстът в сектора у нас през последните шест години е с по 20%. Прогнозите са, че тенденция ще се задържи.