Двама високопоставени служители в транспортния сектор напуснаха постовете си, след като поръчаха влакове, които са твърде широки, за да преминат през някои от тунелите в страната. Исаиас Табоас, ръководител на испанския железопътен оператор Renfe, и Изабел Пардо де Вера, държавен секретар по транспорта, подадоха оставки, след като грешката беше разкрита от местния вестник El Comercio в края на януари.

Поръчката за новите влакове възлиза на близо 260 милиона евро, въпреки че испанското правителство твърди, че грешката е открита достатъчно бързо, за да се предотвратят финансови загуби.

Испанският железопътен оператор Renfe направи поръчката за влаковете през 2020 г., но производителят CAF установи, че предоставените размери за влаковете са неточни и спря по-нататъшната работа по изпълнението им.

През 2020 г. испанският железопътен оператор Renfe поръча 31 пътнически влака, за да замени застаряващия парк от влакове, работещи по неадекватно свързания маршрут между северните автономни региони Астурия и Кантабрия.

Първоначалният план беше превозните средства да бъдат завършени до 2024 г., но решката и последвалата необходимост от ревизии вероятно са отложили датата на завършване с поне две години.

Новите влакове ще бъдат конструирани въз основа на размерите на по-стар влак за сравнение, който вече се движи по въпросната линия.

Още първата грешка на чат бота на Google струва $100 млрд. на компанията

Още първата грешка на чат бота на Google струва $100 млрд. на компанията

Google Bard още даже не е достъпен за потребителите и вече е ясно, че част от информацията му е невярна

Как се е стигнало до грешката?

Националният железопътен оператор на Испания Renfe, мениджърът на железопътната инфраструктура Adif, транспортният производител CAF и Държавната агенция за железопътна безопасност са замесени в случая, пише Greek Reporter.

Renfe твърди, че е предоставил на CAF измерванията въз основа на инфраструктурните спецификации, предоставени от Държавната агенция за железопътна безопасност. Инженерите от CAF по-късно разбрали, че спецификациите са неправилни и уведомиха Renfe.

Влаковете, за които сега се знае, че са неподходящи, са били проектирани според съвременните железопътни спецификации. В тях не е взета предвид железопътната мрежа в Астурия и Кантабрия, която е построена през 19 век и не съответства на съвременните стандартизирани спецификации. Районът е планински и тунелите, които прорязват скалите, не са построени по стандартен размер, отговарящ на съвременните спецификации.

Мениджърът на подвижния състав на Renfe и ръководителят на отдела за инспекция и релсови технологии на Adif вече бяха освободени от позициите си поради провала на поръчката. По-късно Исаяс Табоас и Изабел Пардо де Вера подадоха оставките си.

Най-голямата инвестиционна грешка на Бъфет и колко му е струвала тя

Най-голямата инвестиционна грешка на Бъфет и колко му е струвала тя

Легендарният инвеститор признава за неудачната си инвестиция, станала преди години

Испанският министър на транспорта Ракел Санчес твърди, че не е знаела за грешката, докато информацията за нея не изтекла в медиите в края на януари. За да стигне до дъното на случая, тя поиска вътрешен одит.

Генералният секретар по инфраструктурата на Испания Ксавие Флорес обаче каза, че е бил уведомен за проблема преди месеци.