Китай, който за 2023 година стана най-големият износител на автомобили в света, продължава да увеличава доставките на автомобили за различни страни. Основният износ на китайската автомобилна индустрия сега е за Русия - китайските марки вече заемат повече от половината от руския пазар на нови автомобили.

В същото време обаче, по-нататъшното разширяване на износа на китайски автомобили може да се забави. Причините за това може да се търсят в три основни насоки.

-В Русия се правят корекции на регулациите.

-САЩ въвеждат бариерни мерки за електрическите автомобили от Китай

-ЕС разследва китайския внос за евентуални дъмпингови цени, като също така обчисля и увеличаване на вносните мита.

Най-популярните марки дизелови автомобили в Русия

Най-популярните марки дизелови автомобили в Русия

Кои от тях се препродават в най-добро техническо състояние и на каква цена

Анализатори предполагат, че при липсата на нови рискове от санкции спрямо доставките за Русия, основната част от износа ще продължи да идва от Китай. Същевременно те смятат, че играчите от Китай ще търсят компромиси, за да увеличат присъствието си на други пазари, освен в Русия.

Снимка 383114

Източник: Wikipedia

За 2023 г. Китай стана най-големият износител на автомобили в света, изпреварвайки историческия лидер - Япония. А предлагането на китайски автомобили засега продължава да расте, въпреки посочените "спънки".

Така например, за периода януари-април износът на леки автомобили е нараснал с 34,8%, достигайки общо 1,539 млн. автомобили, по данни на Асоциация на автомобилната индустрия на Китай (CAAM).

В голяма степен обемът на износа на автомобили от Китай е насочен към руския пазар. Европейската асоциация на автомобилните превозвачи (ESG) изчисли въз основа на данни на CAAM, че през януари-февруари в Русия са били доставени 112 хил. нови автомобила от Китай. Това е основният обем на доставките. Така например, на второто по популярност направление за износ на китайски коли - Мексико - доставените автомобили са половината от тези за Русия - 66 хил. единици. В същото време, географията на китайския износ на автомобили включва и Европа - така Белгия е на трето място по обем на доставките за посочеиня период (42 хил. нови автомобила).

Слабите страни на китайските автомобили, според германските шофьори

Слабите страни на китайските автомобили, според германските шофьори

Системите в помощ на водача понякога работят ненадеждно

За първото тримесечие вносът на китайски автомобили в Русия достигна 141 хил. единици, което е 66,4% от общия внос на нови автомобили в Русия. Само за април на руския пазар пристигнаха още 54,3 хил. нови автомобила от Китай.

По данни на Automotive Logistics, за периода януари-февруари, компаниите изнесли най-много автомобили произведени в Китай, са: Chery, SAIC, Changan, Geely, BYD, Great Wall и Tesla. От тези марки, само Tesla не присъства официално в Русия. Останалите компании имат официални дистрибутори в Русия по един или друг начин.

Колко биха похарчили руснаците за покупка на нов и на "втора ръка" автомобил

Колко биха похарчили руснаците за покупка на нов и на "втора ръка" автомобил

Повечето от анкетираните смятат да закупят употребявана кола, коя е предпочитаната марка