В дните след смъртта на Джордж Флойд - афроамериканец, който беше убит по време на арест в края на месец май - базираният в Бруклин предприемач Аврора Джеймс беше скептично настроена към корпоративната подкрепа за общността на чернокожите, пише CNBC.

Джеймс ръководи Brother Vellies - компания, която продава ръчно изработени обувки и аксесоари от занаятчии по света. Тя разказва, че като чернокожа жена, а също и като собственик на бизнес, е чела многократно за подкрепата, която се оформя за общността. Според нея обаче подкрепата не е била непременно истинска.

Оттогава мисията на Джеймс е да създаде показател за компании, който да следи как различните изявления за подкрепа са повлияли на бизнеса им. Впоследствие идеите й се оформят само около подкрепата.

В ръкописна бележка, публикувана на личната на страница на Джеиймс в Instagram на 30 май, тя отправя просто запитване до търговците на дребно: ангажирайте се 15% от доставчиците да са собственост на бизнеси, притежавани от чернокожи.

"Толкова много от вашите бизнеси са изградени върху чернокожата харчеща сила. Толкова много ваши магазини са създадени в чернокожите общности. Толкова много ваши публикации се виждат във фийдовете на чернокожи. Това е най-малкото, което можете да направите за нас. Ние представляваме 15% от населението и трябва да представляваме 15% от вашето рафтово пространство", пише Джеймс.

Предприемачът се обръща директно към големи търговци на дребно, включително Whole Foods, Target, Walmart и Sephora. "Малките предприятия могат да се превърнат в по-големи. Сънищата могат да се превърнат в реалности. Истинските инвестиции ще започнат да се случват в бизнесите на чернокожите, които впоследствие вероятно ще бъдат заплатени от същите общности."

Публикацията стана вирална и събра над 34 000 харесвания в Instagram. В рамките на седмица след това тя регистрира и организация с нестопанска цел, кръстена 15 Percent Pledgе.

15 Percent Pledgе бързо привлече вниманието на някои големи търговци на дребно, които сега правят това, на което Джеймс се надяваше - те определят конкретни цели, които са измерими. И наблюдателите от индустрията очакват тези решения да са полезни за бизнеса, като потенциално ще отворят вратите за успешни нови продукти и като привлекат нови клиенти.

Присъединяването на големите търговци на дребно към организацията се възприема като предизвикателство - те се ангажират 15% от доставчиците им да бъдат собственост на бизнеси, които се притежават от чернокожи.

На 10 юни Sephora стана първата компания, която прие "предизвикателството".

"Когато Aurora призова Sephora да се присъедини към това обещание, ние разпознахме възможността да предприемем значими действия. Бързо започнахме дискусии как можем да направим това да се случи от оперативна гледна точка", пише в имейл до CNBC Артемис Патрик - изпълнителен вицепрезидент и главен търговски директор на козметичната верига.

Приемането на предизвикателството има три стъпки. Първо, една компания трябва да направи равносметка на процента на рафтовото пространство и договорите, дадени на фирми и доставчици, притежавани от чернокожи. Втората стъпка - компаниите трябва да гледат обективно на данните и да не позволяват пристрастия, които биха довели до различия. Третата стъпка е предприемането на действия.

Списъкът с компании, които се ангажират с 15 Percent Pledgе (Обещание за 15%), нараства бързо. А осчетоводяването на подобен мащабен проект във фирмите със сигурност не е лесно и вероятно ще отнеме време. Със сигурност обаче делото на Джеймс има потенциала да създаде едно по-добро общество, показвайки, че расизмът няма място в бизнеса.

"Най-важното е хората да се опитват да направят правилното нещо и да увеличат достъпа до капитал за традиционно недофинансирани бизнеси. Хубаво е да видим, че в момента има някаква човечност в бизнеса", коментира анализаторът от Morningstar Дейвид Суорц.

Междувременно Джеймс продължава да използва социалните мрежи, за да призовава нови търговци да предприемат действия. "Надявам се, че всички те ще поемат обещанието и ще можем да работим с тях върху това как тази отчетност би трябвало да изглежда", допълва тя.

View this post on Instagram

@wholefoods @target @shopmedmen @walmart @saks @sephora @netaporter @barnesandnoble @homedepot I am asking you to commit to buying 15% of your products from Black owned businesses. . So many of your businesses are built on Black spending power. So many of your stores are set up in Black communities. So many of your sponsored posts are seen on Black feeds. This is the least you can do for us. We represent 15% of the population and we need to represent 15% of your shelf space. . Whole Foods if you were to sign on to this pledge, it could immediately drive much needed support to Black farmers. Banks will be forced to take them seriously because they will be walking in with major purchase orders from Whole Foods. Investors for the very first time will start actively seeking them out. Small businesses can turn into bigger ones. Real investment will start happening in Black businesses which will subsequently be paid forward into our Black communities. . Dont get me wrong, I understand the complexities of this request. I am a business Woman. I have sold millions of dollars of product over the years at a business I started with $3500 at a flea market. So I am telling you we can get this figured out. This is an opportunity. It is your opportunity to get in the right side of this. . So for all of the ‘what can we do to help?’ questions out there, this is my personal answer. #15PercentPledge . I will get texts that this is crazy. I will get phone calls that this is too direct, too big of an ask, too this, too that. But I don’t think it’s too anything, in fact I think it’s just a start. You want to be an ally? This is what I’m asking for.

A post shared by Aurora James

Webcafe