Участъкът Русе - Бяла и обходът на град Бяла, който ще е част от бъдещата магистрала до Велико Търново, трябва да са факт до 2028 г. Вече има сключен договор и трябва да бъде направен технически проект на съоръжението. Предстои решение за избор на надзор и проектирането на самия обект. Това стана ясно от министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков по време на комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
Магистралата от Русе до Велико Търново е обявена за национален обект, а МРРБ е одобрило подробните устройствени планове за участъците Русе-Бяла и Бяла-Велико Търново.
По думите на Шишков процедурата за инженеринг на обекта е наследена и нейното прекратяване е означавало да не се спази срокът за строителство.
До края на 2023 г. ще продължат и проектантските дейности по изграждане на тунела под Шипка. Разглеждат се и възможностите за актуализация на съществуващия технически проект за изграждане на довеждащи пътища от южна страна, включително обходен път на Казанлък.
По думите на Шишков приоритетни трябва да бъдат проектите за тунел под Петрохан и тунел под Прохода на Републиката, който да поеме основното натоварване по оста Русе- Маказа.
"За съжаление, тунелът под Шипка, както и обходният път на Габрово, са двулентови, което няма да позволи да поемат целия трафик от "Дунав мост" в посока Кулата", коментира той.