Компанията-майка на Facebook - Мета, обяви официално, че от 1 ноември ще предложи платени абонаменти за европейците. Идеята е в новите планове  във Facebook и Instagram да няма реклами. Така социалните мрежи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и целевата реклама, съобщават световните агенции.

Абонаментът ще струва 9,99 евро на месец за профилите във Facebook и Instagram на компютър и 12,99 евро за мобилните приложения на смартфоните.

Facebook, Google и Apple се сблъскват с едни от най-големите ограничения в ЕС

Facebook, Google и Apple се сблъскват с едни от най-големите ограничения в ЕС

Следва ли вълна от правни битки?

Потребителите от ЕС, Швейцария и останалата част от Европейското икономическо пространство - Исландия, Норвегия и Лихтенщайн, вече ще имат избора да продължат да използват безплатно двете платформи с персонализирани реклами, "или да се абонират, за да не им се появяват реклами", съобщават от Meta.

Снимка 628603

Източник: GettyImages

Платените абонаменти на Meta идват в отговор на правилата на ЕС, които заплашват да ограничат способността на компанията да показва на потребителите персонализирани реклами, без първо да поиска съгласието на потребителя. Така се губи един основния източник на приходи, поради което идва и нуждата от платен абонамент.

Компанията-майка на Facebook нарича новия план SNA или абонамент без реклами. От Meta водят активна битка с европейските регулатори заради предполагаеми нарушения на поверителността, свързана с нейните услуги. Преобладаващата част от критиките са свързани именно с таргетирането на реклами и неправомерния трансфер на данни.

Facebook и Instagram могат да станат (отчасти) платени в Европа

Facebook и Instagram могат да станат (отчасти) платени в Европа

€10 такса, за да не гледаме персонализирани реклами