Най-големите работодатели в България имат по около 10 000 служители всеки. Такива са например казанлъшкия оръжеен завод "Арсенал", както и държавното предприятие "Железопътна инфраструктура" . Представете си обаче компания, която назначава наведнъж не десет, а двадесет хиляди служители. Точно това планират да направят от германските железници Deutsche Bahn.
От германския транспортен концерн са назначили през изминалата година цели 24 000 нови служители. Това е с 10 000 повече от средногодишното увеличение досега и като цяло рекорден ход в историята на компанията, пише Handelsblatt. Заедно с това през настоящата 2020 година трябва да бъдат назначени още 25 000 души, пише друго голямо местно издание - Bild.
Ударното назначаване на нови служители има една цел - да подобри качеството на услугите на компанията, от което все по-често се чуват оплаквания. Председателят на съвета на директорите на Deutsche Bahn Рихард Луц обясни пред германски медии, че иска да се справи с постоянната липса на машинисти, контрольори и шафнери. Заедно с това само в звеното за ремонт на локомотиви и релси ще бъдат назначени нови 2000 души.
Проблемите на германските железници до голяма степен са създадени от тях самите. През последните години новоназначенията са предимно в дъщерни компании като логистичния концерн Schenker или дружеството за поддръжка на железопътната мрежа, но не и в пътническите превози. Така и броят на служителите достига 310 000 през 2017-а спрямо 295 000 през 2013-а.
В същото време в основния бизнес на компанията - превоза на пътници, има дефицит от поне 5000 служители, като от тях само машинистите са 1200. Същевременно броят на пътниците расте бързо - 10 милиона повече превозени за период от 5 години.
Планираното увеличение на служителите сериозно ще натовари бюджета на компанията, който и към момента има планирани други големи разходи. Разходите за персонал към 2017 година възлизат на 16.7 милиарда евро, което е с над 2 милиарда повече спрямо 2013 година.