В средата на февруари европейската компания Airbus обяви, че окончателно спира производството на рекордно супер джъмбо джета A380, който за първи път се появи на пазара през 2007 година.

Това беше един от най-скъпите модели в авиоиндустрията, като първоначалната идея на Airbus е с него да конкурира Boeing 747, който може да превозва до 800 пътници.

Според информация на Reuters само два месеца след като стана ясно, че производството на A380 ще бъде спряно окончателно от 2021, от европейската компания вече пращат първите самолети от модела за скрап, като от тях ще бъдат извадени всички ценни компоненти и материали.

От медията твърдят, че този процес е започнал още през декември 2018 година. И двата самолета преди това са били собственост на Singapore Airlines, която ги е използвала през последните 10 години.

Краят на една ера: Airbus спира производството на A380

Краят на една ера: Airbus спира производството на най-големия пътнически самолет

След като и последният клиент се отказа от него

От 2007 година досега от модела са били произведени 235 броя, а 233 от тях все още се използват.

От Airbus обявиха, че се отказват от модела след пропадането на поредна сделка с дубайските Emirates. Компанията беше последният клиент за самолетите, като преди време тя обяви, че ще купи 39 броя от тях.

В крайна сметка от Emirates предоговориха поръчката си за само 14 A380, 30 A350 и 40 A330neо.

Досега от модела са доставени общо 234 бройки, което е под една четвърт от прогнозираните 1200 бройки при представянето на модела.

Със спиране на производството ще бъдат засегнати 3500 работни места, но анализатори очакват тези хора да бъдат насочени към производството на други модели.