Отчетът на Tesla за тримесечието, който ще бъде представен по-късно днес, може да донесе още поне $7 млрд. на главния изпълнителен директор на компанията Илън Мъск, пише Reuters.

Водещият производител на електромобили ще отчете резултатите за последното тримесечие на 2020 г. след почти 700% ръст на цената на акциите през последните 12 месеца, което я превърна в петата най-скъпа американска публична компания, изпреварвайки Facebook.

Въпреки че произвежда и продава само частица от автомобилите, които гиганти като Toyota, Volkswagen и General Motors реализират, Tesla е най-високо оцененият автомобилен производител с пазарна капитализация от $843 млрд. Toyota, за сравнение, струва $236 млрд.

След като достави почти 500 хил. автомобила през 2020 г., инвеститорите очакват прогнози за 2021 г. "Очакваме близо до 900 хил. доставки. Смятам, че когато икономиките отново заработят, ще има натрупано търсене от хора, които искат да похарчат малко пари", според Кинг Лип, главен инвестиционен стратег в Baker Avenue Asset Management.

Анализаторите очакват Tesla да отчете коригирана печалба преди амортизация, данъци и лихви от $2,3 млрд., 92% ръст спрямо същия период на миналата година. Това ще бъде достатъчно, за да отключи следващия бонус акции за Мъск, който не получава заплата от Tesla, а вместо това пакет акции всеки път, когато компанията достигне определени финансови и борсови цели.

Всеки транш дава на Мъск възможност да купи 8,4 млн. акции на Tesla при цена от $70 всяка — дискаунт от 90% от настоящата цена. При цена на акциите от $889 за брой акциите от предходните четири и настоящият транш генерират печалба от почти $35 млрд., или почти $7 млрд. на транш.

Инвеститорите ще очакват да чуят информация и за заводите на Tesla в Берлин и Тексас, както и прогноза за производството на Cybertruck.

За последните три месеца на декември анализаторите очакват още 40% ръст на приходите на Tesla до $10,3 млрд. и нетна печалба от $752 млн. През предходното тримесечие печалбата на компанията дойде единствено от продажбата на въглеродни кредити на други производители. Тя щеше да е на загуба без тях.

Критиците на Tesla загубиха $40 млрд. през 2020 г. Мъск спечели $106 млрд.

Критиците на Tesla загубиха $40 млрд. през 2020 г. Мъск спечели $106 млрд.

Едва ли някой е имал толкова успешна година, колкото главният изпълнителен директор на производителя на електромобили