През декември 2011г. екипът на „Моите Сделки" проведе анкета, целяща да установи нагласите и мнението на потребителите за колективното пазаруване.

Колко често и в кои сайтове пазаруваме, каква сума сме склонни да платим и удовлетворени ли сме след покупката?

На тези въпроси отговор дадоха повече от 250 потребители на портала. 61% от тях са жители на София, Пловдив и Варна, където колективния шопинг се радва на най-широка популярност.

Над 82% от всички попълнили споделиха, че вече са запознати с груповото пазаруване. Останалите, които до момента не са се възползвали от драстичните намаления, посочват различни причини за това. „Не одобрявам подобни сайтове", „Не е имало нещо, което да ми привлече вниманието", „Нямам свободни пари", „Нямам нужда/интерес", „Нямам доверие в този тип сайтове", бяха сред най-честите отговори, които получихме от тях.
48% от отговорилите посещават всекидневно сайтове за колективно пазаруване

Общата тенденция, която забелязахме е, че веднъж пазарували и доволни от покупката, хората превръщат търсенето на намалени продукти и услуги в част от ежедневието си. Едва 18% от анкетираните посещават „изгодните" сайтове веднъж на 3-4 дни, а 7% от участвалите не са посещавали сайтове от този тип.
Въпреки засиления интерес, по-голямата част от хората, които попитахме, споделиха че пазаруват средно веднъж месечно, като едва 16% правят покупки веднъж на две седмици.

Резултатите от анкетата показват, че най-посещаваните сайтове са „Грабо", „Колектива", следвани от „Задружно и „Далавера"

Топ 5 допълва „Лапни", посочен от 38 от анкетираните. Местата от 6 до 10 заемат съответно - ВИП Оферта, Дийлс, Групово, Наполовина и Офертите.
След челната десетка следват следните сайтове: Офертомат, Яки, Групо, Голдън Дийлс, Буено, Изгодни.нет, Хит цени и други.

Значителна част от покупките се правят в категорията „Здраве и красота", като тя е посочена от над 50% от анкетираните, следва я категорията „Услуги и стоки" - 122 от отговорилите, на трето място е „Почивки и пътувания".

Между 20 и 40 лева е най-често отделяната сума за покупки

Толкова отделят 21% от отговорилите, а 16% посочват, че харчат между 60 и 80 лева за покупки през този тип сайтове.
60% от отговорилите предпочитат да се информират ежедневно за предлаганите нови оферти чрез имейл бюлетин, вместо чрез сайт-агрегатор („Моите Сделки") , предоставящ лесно и бързо сравнение по категория, град и цена.

60% е удовлетворението от обслужването, което клиентите са получили от страна на търговците.

Разбира се, има и недоволни

Причините, които посочват са различни - „Обслужването не е на ниво", „Не винаги описанието отговаря на действителността", „Преувеличаване на реалната цена" и други.
На въпроса „Имали ли сте неприятни моменти след използване на ваучер, закупен от сайт за групово пазаруване?" 80% отговарят с „Не", а останалите в изчерпателни коментари са описали случаите, в които не са били добре обслужени, или са имали проблеми с описания във ваучера и реално получения продукт или услуга.

Причината за недоволството на 20% от анкетираните най-често се корени в невъзможност да се използва ваучера в срока (да се направи резервация), поради голям интерес по време на промоцията. Други не толкова често срещани са случаите с некачествено извършена услуга или недостатъчно количество в поръчаната храна. За съжаление малката част некоректни или неточни оферти носят непропорционално големи „негативи" за целия сектор. Поради ниските нива на неудовлетвореност може да се заключи, че болшинството от предлаганите сделки се изпълняват качествено от търговците.

Над 60% от участниците посочват, че са използвали повторно услугите на търговеца, които са посетили след закупуване на ваучер

Въпреки някои негативни коментари, може да се заключи, че в общия случай, когато търговците работят професионално, клиентите са останали доволни от обслужването и биха се върнали пак в обектите на търговците.

43% от анкетираните споделят, че за тях офертата е важна, но предпочитат да пазаруват от сайтове, на които имат доверие.

Основните начини за разплащане при подобен тип покупки са в брой (33%), на второ място са разплащанията с банкови карти (15%), а на трето - плащанията през системи за он-лайн разплащания (14%).

Най-много ползватели на груповото пазаруване, според отговорите, получени от анкетата на „Моите Сделки", има във възрастовата група от 30 до 45 години, като лицата са предимно с висше образование. 77 % от отговорилите са жени, което потвърждава преобладаващия интерес на женската аудитория към груповото пазаруване.