„Скакауец взе Кремиковци", четем от първа страниза на „Стандарт"
Скакауец взе "Кремиковци". Така се шегуваха по форумите в нета, след като 26-годишен младеж купи фалиралия металургичен комбинат. Лъчезар Варнаджиев не е от Перник, но фирмата му "Елтрейд къмпани" ЕООД се води на софийската улица с това име. Тя е създадена само преди месец, но ще извади 316 млн. лева за соцгиганта, взети на кредит. На същия адрес - ул. "Перник" 120, се води и известната металургична компания "Надин - Н". Оттам обаче обясниха, че само са консултирали дали комбинатът може да се нареже на скрап. "Точно като пернишки скакауец дойде от нищото и скочи в "Кремиковци", коментираха работници, които се надяват най-сетне да си вземат заплатите, забавени с години. Варнаджиев е родом от Белене, но последно е работил като проектант в "Лупо инженеринг". Той е завършил строителния факултет на УАСГ.
Още по темата от „Стандарт"

„Абсолютно начинаещ бизнесмен купува "Кремиковци" за 316 млн. лв.", информира от първата си страница „Сега"
Четвъртият пореден опит за продажба на фалиралия "Кремиковци" се оказа успешен - поне засега. 26-годишният Лъчезар Варнаджиев, собственик и управител на "Елтрейд къмпани" ЕООД, се яви на търга, организиран от синдика на комбината Цветан Банков вчера, и потвърди, че е готов да плати 316 млн. лева. И като единствен кандидат, внесъл задължителния депозит (31.6 млн. лева), бе обявен за победител без наддаване.

Купувачът е доста странен и поставя много въпроси около сделката. "Елтрейд къмпани" е регистрирана на 8 март - очевидно специално за покупката. Капиталът й е 20 000 лв., а предметът - търговия с метали. Самият Варнаджиев също е абсолютно начинаещ бизнесмен - за него се знае само, че е роден през 1985 г., че наскоро е завършил УАСГ и че за кратко е работил като проектант в "Лупо инженеринг" ЕООД. Пред сайта investor.bg бившият му шеф от "Лупо" изразил искрено удивление от новото поприще на младия инженер, а колеги на Варнаджиев от проектантската компания обясниха, че "в момента Лъчо е служител на фирма "Надин".

Всички "следи" сочат, че реалният купувач по-скоро е именно групировката "Надин" - мощен играч и ветеран (работи от 1991 г.) в бизнеса със скрап. Фирми от групата изкупуват всякакви видове отпадъци и имат бази в София, Пловдив, Мездра, Девня, Русе, като събират и рециклират хартия, картон и метали до печки, хладилници и коли. На търга прохождащият бизнесмен Варнаджиев бе съпроводен от Владимир Тодоров, член на борда на "Надин". Тодоров се представи скромно като консултант по сделката.
Още от статията на „Сега"

„Фирма на един месец купи "Кремиковци", съобщава от първата си страница „Дневник"
На четвъртия опит за продажба на производствените активи и площадката на "Кремиковци" за тях най-накрая се намери купувач - фирма, създадена преди един месец, в тесни взаимоотношения с една от най-големите компании за изкупуване на скрап и финансирана от Първа инвестиционна банка.

На търга във вторник "Елтрейд къмпани" се оказа единственият явил се кандидат. Той ще вземе активите без наддаване срещу началната цена от 316 млн. лв., с 45% по-ниска от първия търг през септември м.г. Синдикът Цветан Банков обяви, че е внесен депозит от 10%, а цялата сума трябва да се плати по специална сметка до 18 април. Банков не даде информация за купувача.

"Елтрейд къмпани" е създадена на 8 март тази година с капитал 20 хил. лв. и основна дейност търговия с черни и цветни метали. Няма данни за активите на компанията. Неин едноличен собственик е 26-годишният дипломиран строителен инженер Лъчезар Варнаджиев, който подписа документите в търга.

Той не даде никакви подробности около начина на финансиране на сделката и плановете за развитие на комбината, а само увери, че компанията разполага с цялата сума и че тя ще бъде преведена в срок. Варнаджиев допълни, че след като плати цената, ще съобщи какви са плановете за комбината.
Още от статията на „Дневник"

„КАТ ни щрака с камери в таксита", предупреждава от първата си страница „Монитор"
Таксита агенти, които са оборудвани с мобилни камери и радари, да снимат нарушителите по пътищата. Тази идея се обсъжда от експертите в „Пътна полиция" след последната жестока катастрофа с мотор на Околовръстното шосе, при която загинаха на място двама души, съобщи пред „Монитор" инспектор Димитър Мичев от сектор „Пътен контрол" в главна дирекция „Охранителна полиция". Целта e жълтите коли под прикритие да имат всички отличителни знаци като истинско такси, но да бъдат шофирани от полицаи.

В автомобилите под прикритие няма да се качват пътници, а ще се използват само за нуждите на КАТ. Причината за нестандартния начин за контрол е, че голяма част от мотористите с пистови мотори, развиващи скорости от 250 км в час и нагоре, доскоро отказваха да спират на стоппалките. Затова от „Пътна полиция" вече са подготвили редица мерки, за да се справят с проблема. Използването на такси агент е само една от тях.

„Много по-лесно ни е примерно с такава кола да спрем на една бензиностанция, където знаeм, че нощем се събират мотористи и правят гонки и да снимаме. Радарите ни правят отлични снимки и нощем, разясни инспектор Мичев. Новата идея не е взаимствана от други държави, а е на български експерти с над 10-годишен опит в областта на пътната безопасност. Наред с моторджиите ще бъдат снимани и всички останали нарушители с коли.
Още от статията на „Монитор"

„Плащаме 11% по-нисък ДДС на рецепция в хотела", информира от първата си страница „Класа"
Българите, които пътуват в страната неорганизирано, вече плащат в хотела на рецепция 9 вместо 20% ДДС. Промените в Закона за ДДС, които бяха приети в началото на годината, влязоха в сила от 1 април. Те целят уеднаквяване на ставката за организирани и неорганизирани пътувания. Така ставката от 7% за груповите пътувания и 20% за индивидуалните туристи вече ще бъде една и съща - 9%.

По данни на туристическия бранш 90- 95% е делът на организираните туристи и само 5-10% - делът на неорганизираните. Заради това на практика данъчната тежест за туризма се увеличава и браншът поиска тя да влезе в сила от октомври, но предложението бе отхвърлено.

Сега българите, които пътуват и без това масово без туристическа агенция в страната, ще плащат по-нисък ДДС. Пътуванията на чужденци, които в повечето случаи са организирани, ще се облагат с по-високата ставка - вместо досегашните 7 процента, вече ще плащат 9 на сто. Разликата ще бъде поета от нас, хотелиерите, подчерта Елена Иванова, заместник-председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и председател на Съюза на собствениците в Слънчев бряг. Договорите вече са подписани, а туроператорите не са склонни да правят отстъпки, обясни тя.

Не сме променили договорите, може ли с туроператори като ТУИ и „Некерман" да го направим, риторично попита Георги Щерев, председател на Съюза на собствениците в Златни пясъци. Това се отнася най-вече за сезонните хотели.
Още от статията на „Класа"

"Народът VS агнетата", съобщава „Стандарт"
Народът въстана срещу агнетата. След като недоволството срещу скъпите горива се изсипа под формата на виртуални протести и шествия на живо из улиците на страната, дойде ред и на бунта срещу мръвките. Апел към бойкот на скъпото агнешко тръгна в социалната мрежа Фейсбук, където напоследък се случват всички тихи и по-шумни революции. "Спасете агне, спестете пари", зове организаторът на каузата, който се подвизава под псевдонима Черната Овца. Засега поддръжниците на каузата му не са много, но се очаква те да се увеличат. Призивът е вместо агнешко да ядем кюфтета, защото излиза по-евтино. Дори да не бъде подкрепена онлайн, инициативата на Черната Овца като нищо ще проработи дори по-добре в реалния живот. Причината е драстичното поскъпване на крехкото месо, което традиционно слагаме на трапезата по Великден и Гергьовден. Търговци отчетоха, че само за ден агнешкото е направило лъвски скок и цената му вече е почти двойно по-висока, отколкото в края на миналата седмица. Доскоро котлетите и плешките се търгуваха за 10-12 лв., а в момента килограмът достига до рекордните 19,80 лв. И то в търговски вериги, от които зареждат ресторантите и малките магазинчета, алармираха разтревожени читатели на "Стандарт". Ако в обектите на едро агнешкото е 20 лева, колко ли ще струва в бакалиите, питат се купувачите. Засега малките магазинчета държат по-ниски цени и котлетите все още могат да се намерят за по-малко от 14 лева за килограм, установи проверка на "Стандарт". Търговците споделят, че дори на тази цена няма много мераклии да пазаруват. А ако месото скочи над 15-20 лева, сигурно съвсем ще загубят клиентелата си.
Още от статията на „Стандарт"

„За три месеца инфлацията стигна 2.4%", информира „Сега"
От началото на годината инфлацията е стигнала 2.4%, а поскъпването на живота за периода март 2010 г. - март 2011 г. е с 5.6% и продължава да расте, отчетоха от Националния статистически институт. Индексът на потребителските цени за март спрямо февруари е 100.6%. Това означава, че само за месец парите ни са се обезценили с 0.6 на сто.

Стойностите на основните хранителни продукти бележат скок, като най-рекордно е увеличението при зелето - 46.5%. Брашното е поскъпнало с 5.2%, хлябът - с 1.1%, а цените на пастите, тортите и сиропираните сладкиши са с 2.1% по-високи.

Българинът плаща с 1.7 процента повече за сирене и кашкавал. Увеличението при яйцата е 0.7%, на ябълките - с 6.7%, на картофите - с 9.6%. Слабо понижение има при стойността на свинското месо. С над 2 на сто са скочили течните горива за битови нужди, както и дизеловото моторно гориво - с 2.9%. При бензин А95Н скокът е 2.7%, а при бензин А98Н - с 2.6%.
Още от статията на „Сега"

„185.4 млн. лв. повече приходи в София през първото тримесечие", информира „Класа"
Със 185.4 млн. лв. повече приходи в сравнение с първото тримесечие на 2010 г. е събрала столичната НАП, съобщиха от приходната агенция, цитирани от БТА. Общо в хазната са внесени 1 млрд. лв. от данъци и осигуровки, което е с една пета (22 на сто) повече от миналата година. Най-много са набъбнали приходите от ДДС - със 121.7%. Постъпленията по републиканския бюджет са 718 млн. лв. Събраните приходи са със 177 млн. лв. повече в сравнение с отчета за същия период на миналата година, което е покачване от 32.7 на сто. Само от данъци по сметките на столичната НАП са постъпили 699 млн. лв. Увеличението спрямо миналата година е 169 млн. лв., или 32%. Приходите от ДДС възлизат на 355.7 млн. лв. В хазната са постъпили със 195.2 млн. лв. повече ДДС спрямо 2010 г.

Влошеното икономическо състояние на фирмите и намалелият финансов ресурс за разплащане са довели до спад на приходите от корпоративния данък, отчитат данъчните. Още в началото на годината се очакваше облагаемата печалба при нефинансовите предприятия за финансовата 2010 г. да бъде с около 15% по-ниска, посочват от НАП. Доброто изпълнение на приходите за първото тримесечие на годината е резултат от засиления контрол и предприетите мерки в столичната НАП за повишаване на събираемостта, коментира Светлана Паунова, директор на НАП-София.

Като цяло добре вървят постъпленията и в други градове. За първите три месеца в НАП-Варна са постъпили почти 65 милиона лева от данъчни приходи, като сумата е с 16 милиона отгоре спрямо същия период на миналата година. С 1.2 млн. лв. повече са парите от корпоративен данък, като в бюджета са постъпили 18.5 млн. лв.
Още от статията на „Класа"

„Създават хранителни банки за социално слаби", разкрива „Монитор"
Да се създадат хранителни банки, чрез които продуктите с изтичащ срок на годност или нарушена опаковка достигат до социално слабите българи. Тази стара идея на бизнеса беше подкрепена вчера от земеделския министър Мирослав Найденов. По този начин у нас ще се пренесе една хубава традиция от Европа и Америка, а хората с по-малки възможности ще имат достъп до повече храна. „За да направим повече хора щастливи, всичко, което бъде конфискувано при проверките и проверено след това за безопасност, ще бъде предадено на социалните домове, каза Найденов и уточни, че 16 тона пилешки продукти вчера са предадени на системата за подпомагане от министър Тотю Младенов.

Хранителните банки позволяват стоки с нарушен търговски вид, но без проблеми по отношение на качеството, както и стоки с изтичащ, но непреминал срок на годност да бъдат предоставени на социално слаби хора, които имат нужда. За целта обаче е необходимо да има конкретна нормативна уредба, от която имат полза преди всичко социално слабите. Създаването на хранителни банки ще донесе печалба и за всички потребители, защото много от хранителните стоки ще бъдат изтеглени от магазинната мрежа и няма да се задържат там, докато се продадат. Ще има алтернатива за стоките, няма да се изчаква да бъдат бракувани и да се правят допълнителни разходи от бизнеса за тяхното унищожаване. В тази система няма губещи, категоричен е шефът на Асоциацията на месопреработвателите в България Кирил Вътев, отдавнашен радетел за реализиране на тази идея.
Още от статията на „Монитор"

"Легалният пазар на цигари ще се увеличава", казва в интервю за „Дневник" Иван Биларев, изпълнителен директор на "Булгартабак холдинг"
Втора поредна година легалният пазар на цигари продължава да намалява, а контрабандата по данни от ноември 2010 г. все още остава около 40 на сто от продажбите в страната. За миналата година в България официално са реализирани 10 млн. къса цигари при 17 млн. къса две години по-рано. Най-голям дял на вътрешния легален пазар продължава да държи държавната "Булгартабак", около 36.6%. Дружеството е в процес на спешна приватизация от две години и досега все още липсва метод за продажбата му. За трудностите и възможностите пред компанията разговаряме с изпълнителния й директор Иван Биларев.
Г-н Биларев, как бихте оценили ситуацията на пазара на цигари в момента?
- За последния месец се наблюдава увеличение на продажбите ни, което е оптимистичен знак за развитието на пазара. През март ръстът за отделни марки на "Булгартабак" достига до 40% в сравнение с февруари.  При "Виктори" има увеличение с около 14%, като при някои от асортиментите достига до 25 на сто. Отчитаме  и нарастване на търсенето на слимс цигарите.

Наблюдава се ръст с около 40 на сто при цигарите, които се продават в опаковка от по 10 броя. Опитваме се да увеличим продажбите си в този сегмент, защото той се развива много динамично. В същото време се наблюдава намаление при търсенето на тютюн за ръчно свиване, причината е повишаването на акциза  от началото на годината.

Как си обяснявате увеличените продажби през март?
- Няколко са факторите - засилените мерки за борба с контрабандата, както и сезонният фактор, който влияе върху потреблението на тютюневи изделия. През по-топлите месеци обичайно се наблюдава увеличаване на потреблението на тютюневи изделия.

Отчитате ли ръстове и на годишна база или напротив?
- За първото тримесечие не е възможно да се направи точно сравнение с предходната година, тъй като през 2011 г. нямаше промяна в акциза, а за този период това е значим фактор.

През 2010 г. легалният пазар в страната достигна 10.6 млрд. къса, какви са очакванията ви за 2011 г.?
- Очаквам легалният пазар да се увеличава, независимо че тютюнопушенето в страната е намаляло. Отделно се отчита и намаление на броя изпушени цигари на ден. Положителна роля за стабилизацията на пазара ще окаже и обещаното от финансовия министър Симеон Дянков моментно фиксиране на акцизните ставки до 2015 г.

Какви мерки взимате, за да се борите и самите вие с контрабандата?
- Това, което можем да направим и правим, е регулярно да подаваме информация за пазара до Агенция  "Митници" и МВР. Друга възможност за противодействие е да развиваме сегмента за продажба на цигари с по 10 къса, където с много добри позиции са марките ни MM и GD. От една страна, говорим за качествени цигари, а от друга - цените им са конкурентни.

Ръстът в продажбите при тях говори, че потребителите предпочитат да дадат пари за 10 цигари, отколкото за контрабандни. Искам да посъветвам хората да купуват легални продукти, тъй като с безбандеролните цигари се излагат на риск. В тях може да има всичко и никой не носи отговорност.
Още от интервюто на „Дневник"