Volkswagen и Stellantis, двата най-големи европейски автомобили производителя, не са успели да изкарат от заводите планира 1,4 млн. автомобила заради недостига на полупроводници, който тормози индустрията в световен мащаб, предава Reuters. Данните обхващат само трите месеца до края на септември.

Добрата новина е, че и двете компании отчетоха ранни сигнали за облекчаване на ситуацията.

Volkswagen AG, най-големият производител на Стария континента и номер две в света, намали прогнозата си за доставките и продажбите и предупреди, че ще трябва да реже разходи след по-слабия от очакваното отчет на печалбата за тримесечието. Германският концерн заяви, че ще произведе с около 800 хил. автомобила по-малко, или 35 процента спад спрямо същото тримесечие на 2020 г.

Stellantis, четвърти в света, пък отчете 14 процента спад в приходите, след като недостигът на чипове намали производството с 30 процента, или около 600 хил. автомобила.

Toyota ще произведе с 15% по-малко автомобили през ноември

Най-големият производител на автомобили свива очакваното производство с 15%

"Най-тежкият период приключи", смятат обаче от компанията

Главният финансов директор Ричард Полмър отчете "умерено" подобрение в доставките на полупроводници през октомври и заяви, че очаква подобна тенденция до края на годината. Но допълни, че проблемите в доставните вериги правят прогнозирането трудно.

Производителите по света, които затвориха заводите си в началото на пандемията, се оказаха в тежка конкуренция срещу производителите на потребителски устройства като телефони, лаптопи и други за наличните полупроводници. Междувременно редица проблеми в заводите за чипове - от пожари в Япония до локдаун в Малайзия, забавиха производството и доставките допълнително.

Volkswagen отчете оперативна печалба за третото тримесечие на 2021 г. от €2,8 млрд., спад от 12 процента спрямо миналата година и под очакваните от наблюдатеите €2,99 млрд. Компанията обаче не се отказва от планирания марж от 6-7,5 процента за 2021 г.

Stellantis, създаден в началото на годината след обединението на Fiat Chrysler и френската PSA, запазва прогнозата си за оперативен марж от около десет процента.

Renault няма да успее да произведе 500 хил. планирани автомобила заради кризата

Renault няма да успее да произведе 500 хил. планирани автомобила заради кризата

През третото тримесечие продажбите спадат с 13 процента