Американската агенция Consumer Reports провежда редовни проучвания, като събира информация по различни теми, свързани с превозните средства. Автомобилните производители обикновено обичат да са в тези класации, въпреки че това не винаги е похвално постижение.

Consumer Reports публикува резултатите от поредното си потребителско допитване, в което този път търси онези нови модели автомобили, чийто собственици не биха купили отново. Експертите представиха оценка на удовлетвореността от автомобилите, която включваше 10 модела.

Резултатите се базират на отговори от собственици на над 300 000 превозни средства, покриващи редица показатели. Ниската удовлетвореност не означава ниска надеждност или лоши ексоатационни качества, въпреки че и тези неща със сигурност могат да бъдат фактор за негативните оценки.

Трябва да се отбележи, че рейтингът включва автомобили, произведени от американски и японски марки, с едно изключение. Класицията е построена върху процентът на купувачите, които съобщават, че биха купили дадената кола отново.

Единствено изключение е корейската Kia Forte (Cerato / K3), който се нарежда на десето място в списъка на автомобилните разочарования: само 47% от собствениците заявяват, че биха купили такъв автомобил отново. Cadillac XT4 събира същите проценти на одобрение.

Jeep Renegade и Compass имат същата степен на одобрение и привързаност към марката - 46% - както и Infiniti QX50.

Петото място зае Nissan Rogue Sport, който у нас е известен като Nissan Qashqai: само 42% от собствениците биха избрали отново кросоувъра.

Infiniti Q50 е единственият автомобил в класацията, който не принадлежи към категорията кросоувъри, а рейтингът от 40% одобрение му отрежда 4-то ясто сред разочароващите модели.

На трето място е субкомпактният автомобил Chevrolet Trax (37%), пред него е Ford EcoSport (30%).

А лидер на антирейтинга е Toyota C-HR, с резултат от едва 29% на собствениците, които биха купили японския модел отново.