Преди четири десетилетия бащата на Хироко Сузуки поставя основите на търговската война в САЩ, като насочва семейния бизнес с авточасти към по-нови нишови продукти. Днес митата, наложени от администрацията на американския президент Доналд Тръмп, са толкова големи, че заплашват все повече бизнеса на 78-годишната компания и още повече на нейните доставчици, пише Reuters.
Японският премиер Шигеру Ишиба нарече митата на САЩ, включително 25% върху автомобилите, "национална криза" за четвъртата по големина икономика в света. На този фон главният търговски преговарящ от страна на Япония Риосей Аказава се отправя към Вашингтон днес за трети кръг от преговори.
Тревогата е очевидна в компании като Kyowa Industrial, производител на прототипни части и компоненти за състезателни автомобили, базиран в Такасаки, северно от Токио. Kyowa, в която работят 120 души, беше сред шест автомобилни доставчици, които заявиха пред Reuters, че са загрижени за способността си да издържат на тарифния натиск върху японската автомобилна индустрия.

Източник: iStock
Проблемите, пред които са изправени Kyowa и други доставчици на автомобили, илюстрират продължила десетилетия промяна в Япония, която вече не наводнява света с чипове и потребителска електроника и разчита на автомобилна индустрия, застрашена от силната китайска конкуренция.
Това бележи контраст с 80-те години на миналия век, когато САЩ наложиха търговски бариери на развиващата се силно Япония и на нейния износ, който по онова време бяха в истински подем.
Този материал, който се основава на интервюта с дузина хора, включително ръководители на индустрията, банкери и висши правителствени служители, предоставя информация от първа ръка за това как една фирма се бори с несигурността и дава подробности за задълбочаващия се натиск върху веригата за доставки на автомобили във време на дълбоки сътресения.
Kyowa и хиляди други малки производители съставляват мрежа за автоматично снабдяване, която в продължение на десетилетия следва подход към един иновативен тип производството. Тази култура на постепенно усъвършенстване и ефективност на монтажната линия е базирана на методи, разработени от Toyota, помогна на Япония да се превърне в гигантска технологична сила.
Днаес от Toyota, Suzuki и Nissan се тревожат все повече, че производителите на автомобили ще принудят доставчиците да намалят цените, за да компенсират американските мита. А това в крайна сметка може да се окаже фатално за техния бизнес. Най-малкото ще го промени из основи.