Преди четири десетилетия бащата на Хироко Сузуки поставя основите на търговската война в САЩ, като насочва семейния бизнес с авточасти към по-нови нишови продукти. Днес митата, наложени от администрацията на американския президент Доналд Тръмп, са толкова големи, че заплашват все повече бизнеса на 78-годишната компания и още повече на нейните доставчици, пише Reuters.

Японският премиер Шигеру Ишиба нарече митата на САЩ, включително 25% върху автомобилите, "национална криза" за четвъртата по големина икономика в света. На този фон главният търговски преговарящ от страна на Япония Риосей Аказава се отправя към Вашингтон днес за трети кръг от преговори.

Митата ще "изядат" над една пета от печалбата на Toyota

Митата ще "изядат" над една пета от печалбата на най-големия автомобилен производител

Само за два месеца тя ще се свие с над $1 милиард

Тревогата е очевидна в компании като Kyowa Industrial, производител на прототипни части и компоненти за състезателни автомобили, базиран в Такасаки, северно от Токио. Kyowa, в която работят 120 души, беше сред шест автомобилни доставчици, които заявиха пред Reuters, че са загрижени за способността си да издържат на тарифния натиск върху японската автомобилна индустрия.

Снимка 668962

Източник: iStock

Проблемите, пред които са изправени Kyowa и други доставчици на автомобили, илюстрират продължила десетилетия промяна в Япония, която вече не наводнява света с чипове и потребителска електроника и разчита на автомобилна индустрия, застрашена от силната китайска конкуренция.

Това бележи контраст с 80-те години на миналия век, когато САЩ наложиха търговски бариери на развиващата се силно Япония и на нейния износ, който по онова време бяха в истински подем.

Този материал, който се основава на интервюта с дузина хора, включително ръководители на индустрията, банкери и висши правителствени служители, предоставя информация от първа ръка за това как една фирма се бори с несигурността и дава подробности за задълбочаващия се натиск върху веригата за доставки на автомобили във време на дълбоки сътресения.

Kyowa и хиляди други малки производители съставляват мрежа за автоматично снабдяване, която в продължение на десетилетия следва подход към един иновативен тип производството. Тази култура на постепенно усъвършенстване и ефективност на монтажната линия е базирана на методи, разработени от Toyota, помогна на Япония да се превърне в гигантска технологична сила.

Днаес от Toyota, Suzuki и Nissan се тревожат все повече, че производителите на автомобили ще принудят доставчиците да намалят цените, за да компенсират американските мита. А това в крайна сметка може да се окаже фатално за техния бизнес. Най-малкото ще го промени из основи.

Toyota и Nissan планират огромни инвестиции в автомобилни заводи в Китай

Toyota и Nissan планират огромни инвестиции в автомобилни заводи в Китай

Японските автомобилни компании смятат китайския пазар за перспективен