Toyota Motor - най-големият производител на автомобили в света, прогнозира спад от 21% в печалбата за текущата финансова година, тъй като натискът от митата на американския президент Доналд Тръмп и поскъпването на йената засенчват силното търсене на хибриди, предаде "Ройтерс".

Компанията очаква оперативен доход от 3,8 трилиона йени (26 милиарда долара) за годината до март 2026 г., в сравнение с 4,8 трилиона йени през току-що приключилата финансова година. Тя с малко надмина очакванията на анализаторите.

Какво срина печалбата на BMW?

Какво срина печалбата на BMW?

Германският автомобилен гигант все още се придържа към финансовата си прогноза

Toyota е изправена пред риск от широкообхватни последици от митата на Тръмп - не само върху износа за САЩ, но и поради потенциалния спад в потребителското търсене и загуба на доверие заради растящите цени в глобален план.

По-ниската печалба за предстоящата година се дължи на негативното влияние от по-силната йена, по-високите цени на материалите и въздействието на митата, посочиха от Toyota в презентация.

Подобно на други глобални автомобилни производители, извършващи бизнес в най-голямата световна икономика, Toyota може да се сблъска с високи разходи за труд и да бъде принудена да инвестира повече, ако реши да разшири допълнително производствената си база в САЩ - а това очевидно е целта на американската администрация и тя не се притеснява да я гони с всички средства.

Заради митата: Ford очаква удар от $1,5 милиарда

Заради митата: Автомобилен гигант очаква удар от $1,5 милиарда

Най-големите загуби да компанията са отвъд океана

Toyota е пионер в хибридните технологии и залага повече на тях, отколкото на чисто електрически модели. Това ѝ помага да избегне проблемите на повечето останали играчи от EV сектора - след първоначалния потребителски ентусиазъм дойде "охладняване" на купувачите заради нуждата от по-добра зарядна инфраструктура и някои други недостатъци на технологията в сегашния ѝ вид.

Въпреки че продажбите на Toyota в Китай са намалели по-малко от другите японски автомобилни производители, компанията все още се бори да спре спада в продажбите на най-големия автомобилен пазар в света поради силната конкуренция от китайски марки.