Toyota се стреми да грабне по-голям дял от най-големия пазар на електромобили в света, като се прицели в BYD и други лидери на пазара, които предлагат ниски цени. Автомобилната компания пусна най-евтиния си електромобил в Китай - bZ3X, започващ от около 15 000 долара.
Новият електрически SUV срина сървъра с над 10 000 поръчки за час.
bZ3X е "първият чист електрически SUV на това ценово ниво" на Toyota в Китай и най-евтиният EV, излизал на пазара досега.
Китайското съвместно предприятие на Toyota - GAC-Toyota официално пусна "Bozhi 3X" или накратко bZ3X в Китай на 6 март. Малко след това компанията заяви, че поръчките за новия й електрически SUV са "толкова много, че сървърът се срина", след като разкри, че цените започват от малко над $15 000.
bZ3X се предлага в две версии, със или без технологията за интелигентно шофиране. Единият модел, без технологията, е на цена $15 000 с пет опции за оборудване, докато интелигентният модел за шофиране започва от $20 500 долара.
За 22 000 долара върховата гама "610 Max" оборудване осигурява до 610 км пробег от 67,92 kWh LFP батерия. Базовият "430 Air" изминава до 430 км от 50,03 kWh LFP батерия.
Вътре електрическият SUV има 14,6-инчов екран за информация и развлечения с гласово разпознаване и 8,8-инчов дисплей за водача. Той също така включва многофункционален волан с две спици.
Новият bZ3X на Toyota е първият автомобил с интелигентната система за шофиране Momenta 5.0.
GAC-Toyota заяви, че ще бъде "един от първите производители в света, който ще реализира едноетапен модел за интелигентно шофиране от край до край".