През последните няколко излизаха множество прогнози за това кога Apple Car най-накрая може да се появи на пазара, като вариантите бяха от 2024 до 2028 г. Според последният доклад дебютът все пак ще е през 2026 г. но, без опцията за безпилотно шофиране и на цена под 100 000 долара.

Имаше много различни тези и обрати през последните седем години в новините и слуховете за Apple Car. През 2017 г. след няколко години работа изглеждаше, че Apple се е отказала от производството на физическо превозно средство и е готова да се съсредоточи върху софтуера за роботизирани превозни средства.

В края на 2020 г. обаче Apple се върна към работата по производството на действителна кола, задвижвана от собствен софтуер.

Някои доклади предполагат пускането й на пазара след 2024 г., докато други казват, че вероятно ще бъде 2028 г. или след това. Носеха се и слухове, че Hyundai и Kia може да сключат сделка за производство на автомобила, но по-късно това беше отречено.

В началото на 2021 г. Bloomberg писа, че пускането на Apple Car вероятно ще бъде между 2026-2028 г. и потвърди някои доклади, че Apple се е насочила към дизайн, фокусиран върху безпилотно шофиране.

Проектът за Apple Car или познат още като Project Titan вероятно ще статията без опцията за роботизирано шофиране. По-ранни доклади предполагаха, че Apple може да са стреми към напълно автономен дизайн без волан или педали, от което явно са се отказали, поне засега.

"Вижда се значителна промяна за проекта, като компанията планира дизайн, който ще включва волан и педали и ще има възможност за безпилотно управление само на магистрали",според източници.

Apple е все по-близо до създаването на автономен автомобил със самостоятелно управление

Apple е все по-близо до създаването на автономен автомобил със самостоятелно управление

Работата по т. нар. "Проект титан" започна

Цена и дата на пускане на Apple Car

Източници, запознати с вътрешна информация, казват, че пускането на пазара е отложено от 2025 г. за 2026 г. и целта е автомобилът да бъде на цена под $100 000. Тази информация идва на фона на предишната предполагаема цена от над $120 000.

Apple очевидно все още работи по намирането на партньор за закупуване на съществуваща платформа за електрически превозни средства, вместо да разработва своя собствена. Компанията има редица ветерани от автомобилната индустрия, работещи по проекта.

Работата по дизайн на колата се ръководи от Улрих Кранц, бивш главен изпълнителен директор на Canoo, както и от бивши мениджъри от Tesla, Lamborghini и Porsche.

По софтуерът на системата работят бившия мениджър на Tesla Стюарт Бауърс, а по безопасността, тестването и регулаторните въпроси бившия изпълнителен директор на Ford Motor Деси Уйкашевич.

Ръководителите на Apple в проекта Titan, се смениха няколко пъти през годините.