Първите производствени екземпляри на руската лимузина Aurus Senat, която подозрително много наподобява екстериорно на Rolls-Royce Phatom, произведени в завода на "Соллерс" в град Елабуга, са започнали тестове на полигоните на държавния централен автомобилен институт (НАМИ), предаде РИА.
Планът на компанията е самото серийно производство да стартира през май тази година в същия завод, след като разработката на модела, който дебютира на автомобилното изложение в Москва още през 2018 г., трябваше да влезе на поточните линии преди две години.
От Aurus Motors, отговорни за инженеринга на возилото, оповестиха, че базовата версия, представена на автомобилното шоу в Женева през 2019 г. Aurus Senat S600 (което звучи като директна заемка от върховите модели на Mercedes S-класа), но описвана за руския пазар от компанията просто като Aurus Senat sedan, ще започва при цена от 18 млн. рубли или 204,4 хил. евро. Топ изпълнението на модела с дълга база, представян като Aurus Senat limousine (или Aurus Senat L700 за Европа), ще струва от 22 млн. рубли или почти 250 хил. евро.
Разликата между двете не е просто в общата дължина (5,3 срещу 6,6 м), колесната база (3,3 срещу 4,3 м) или масата (2,7 срещу 6,2 тона), а в това, че дългият вариант на возилото е брониран. Всъщност това е и автомобилът, в който се вози Владимир Путин.
Първоначално и двата варианта ще се предлагат с V8 4,4-литров бензинов двигател с въртящ момент от 880 Nm и мощност от 598 к.с. Агрегатът е разработен в колаборация от НАМИ, Porsche и Bosch и се предполага, че успява да ускори масивната лимузина на руския президент от 0 до 100 км/ч за около 6 секунди, което определено е постижение, предвид масата ѝ.
Източник: Aurus Motors
V8 4,4-литровият бензинов двигател
Според руските медии в бъдеще освен него потребителите на лимузината ще могат да изберат и V12 двигател с работен обем от 6,6 литра и четири турбокомпресора с мощност от 830 к.с. Той е разработен изцяло от НАМИ и е първият бензинов V12 агрегат, който ще бъде вложен в руско наземно превозно средство в историята.
Към момента V8 двигателят е подпомаган от малък електромотор, произведен от руската SEGZ, който дава мощност от едва около 62 к.с. Конкретно при лимузината на Путин е цитирана мощност от 48 к.с. Когато беше представен за пръв път преди три години, електромоторът беше захранван от доста малка батерия от 16 ампера. Към момента не е известно дали тя е претърпяла някакви промени в хода на производството.
Трансмисията също е изцяло руска разработка, изтъкват от компанията. Тя е деветстепенният автоматик R932, произведен и разработен от KATE, която осигурява задвижване и на четирите колела. Моделът е разработен върху единая модульная платформа (единна модулна платформа), върху която стъпват всички возила от серията "Кортеж". Платформата дебютира именно в лимузините Aurus, с които през 2018 г. Путин замени бронирания Mercedes S600 Pullman Guard, а освен тях се използва и в микробусите, превозващи охраната му.
Източник: Matti Blume
Ходовата част и платформата отпред
Интересното е, че самата платформа се разработва от 2012 г., като според руски източници от тогава досега в нея са вложени над 140 млн. долара. Плановете са тя да послужи като основа и за много други видове превозни средства.
Панелът с инструментите и централното табло са обединени в гигантски дисплей, който продължава по цялото протежение на таблото, но от материалите за колата не става ясно дали пълната му дължина ще може да се използва, или частта от него пред пасажерското място е само за декорация.
Въпреки дебюта си в Европа, когато Aurus Senat и останалите представители на проекта "Кортеж" влязат в серийно производство се очаква техните основни пазари да са Близкия изток и Китай, освен, разбира се, вътрешния пазар в Русия. Засега са произведени няколко екземпляра на Aurus Senat, които, освен президентските и бусовете на охраната на Путин, се използват например от армията за парадни цели.
Ето как изглеждаше автомобилът, демонстриран в Москва преди три години:
От компанията производител обещават, че абсолютно всеки един аспект на интериора ще подлежи на индивидуално избиране от страна на клиентите им.