Общата дължина на железопътните линии в експлоатация в Китай вече е надхвърлила 160 000 км, съобщи китайската държавна агенция Синхуа, позовавайки се на данни от China State Railway Group Co. Китай е и с втората по големина икономика в света, след САЩ.

Преди дни беше пуснато движението по участък от железопътната линия, свързваща градовете Гуанджоу и Мейджоу, като двата града са в провинция Гуандун.

Така беше пусната в експлоатация нова отсечка от високоскоростната железопътна линия между провинциите Фудзиен и Гуандун. Общата дължина на тази железопътна линия е 290 км.

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Задава ли се положителна промяна за българския железопътен транспорт?

Общата дължина на функциониращите високоскоростни железопътни линии в Китай достигна 46 000 километра, с което страната се нарежда на първо място в света по този показател. При това, тя е по-голяма и от общата дължина на високоскорстните жп линии на всички други държави.

Железопътната мрежа в Китай вече обхваща 99% от градовете в страната с население над 200 000 души. От тях, само високоскоростните жп линии свързват вече 96% от китайските градове с население над 500 000 човека.

Наскоро обаче стана известно, че китайската държавна железопътна компания повишава цените на билетите по основните високоскоростни жп маршрути в Китай. Причината за това е, че жп операторът търси начини да намали дълговете си за общо 859 милиарда долара, натрупани основно заради "агресивното" разширяване на китайската високоскоростна мрежа, съобщи тогава японското бизнес издание Nikkei.

Сърбия ще реконструира 300 км железопътни линии тази година

Сърбия ще реконструира 300 км железопътни линии тази година

В продължение на вече обновените 450 км през 2021 г.

Китай става все по-пестелив на фона на икономическите затруднения пред страната. Ходът на China Railway - националната пътническа и товарна железопътна корпорация на Китай - за ефективно повишаване на цените, се дължи на огромния дълг на компанията, възлизащ на 6,13 трилиона юана (859 милиарда долара) към края на 2023 г., което е два пъти повече от задълженията на изпадналия в криза китайският гигант при недвижимите имоти Evergrande Group, направи сравнение Nikkei.

Разширяването на железопътната мрежа в Китай оказва сериозно влияние върху финансите задължения на компанията оператор.

Мащабните инвестиции обаче не са довели до подобрена рентабилност на жп оператора. Разширяването на мрежата беше приоритет за компанията, но не липсват и признаци, че част от изграждането не е било добре планирано, т.е. не се използва ефективно, според японското издание.

Очаква се China Railway с държавната подкрепа да продължи с мащабните си инвестиции. В плана за развитие на транспортната инфраструктура, представен от китайските власти през миналата година, се призовава високоскоростната жп мрежа на Китай да нарасне с около 8000 км, до общо 53 000 км до 2027 година.

Най-голямата сделка в историята на индийските железници за $6,5 милиарда е с руска компания - какво предвижда

Най-голямата сделка в историята на индийските железници за $6,5 милиарда е с руска компания - какво предвижда

Подвижният жп състав ще се произвежда в Индия