Миналата година е била рекордна за продажбите на BMW AG, а компанията смело прогнозира, че през 2020 г. ще подобри още един път рекорда. Изглежда, че баварската марка остава незасегната забавянето на европейския и китайски пазар, пише Bloomberg.
През 2019 г. мюнхенската компания е продала 2,52 милиона автомобила, заяви директорът по продажбите Питер Нота. Ръстът е в размер на 1,2%, а данните включват и марките Mini и Rolls-Royce.
Оптимистичната прогноза на компанията се различава от настроенията в останалата част от индустрията. Втора поредна година на спад на продажбите на най-големия пазар в света - китайския - е почти сигурен. Очаква се данните за Европа, които ще бъдат публикувани следващата седмица, да покажат същата траектория.
Спасението на BMW се крие в луксозните SUV като X7. Компанията се надява да удвои броя на продадените автомобили от по-високия клас през 2020 г. спрямо 2018 г.