Ford Motor възкреси популярната марка офроуд SUV-та Bronco за следващата година, като с тях компанията ще влезе в директна конкуренция за клиентите срещу модели като Jeep Wrangler, предаде CNBC. Фокусирането върху този сегмент не е учудващо - от Ford искат да се изправят срещу най-продавания модел на Fiat Chrysler в САЩ.

Целта на компанията е Bronco да се превърне в относително бюджетен вариант, като стартовата цена е от 29 995 долара, което е само с 205 долара над тази на Wrangler. Топ моделите от гамата оборудвани с допълнителни екстри ще бъдат над два пъти по-скъпи и ще надхвърлят 60 хил. долара. Най-луксозната лимитирана First Edition на Bronco ще започва от 61 хил. долара.

"Отдавна се очакваше, а пазарът е готов за Bronco", каза президентът на глобалната компания за автомобилни анализи LMC Automotive Джеф Шустър. "Очакваме той да се представи добре в сравнение с Wrangler."

Неговата прогноза е, че продажбите на офроуд SUV-то ще донесат на Ford приходи преди данъци от около 1 млрд. долара, ако компанията успее да продаде 125 хил. бройки. Така печалбата от един автомобил ще възлиза на 7,5 хил. долара. Ако това виждане се окаже правилно, Bronco ще се превърне в най-печелившия модел на американския производител.

Ford връща позициите си на най-големия автомобилен пазар в света, увеличавайки продажбите

Ford връща позициите си на най-големия автомобилен пазар в света, увеличавайки продажбите

Компанията се опитва да се възстанови от безпрецедентния спад миналата година

На сходна позиция са и от Credit Suisse. "С Bronco, Ford прави директен щурм към офроуд сегмента на пазара на SUV-та в Северна Америка", каза анализаторът от банката Дан Леви. "Въпреки че според нас Wrangler ще остане лидер в този сегмент, все пак смятаме, че пред Bronco има големи възможности, предвид неговата история."

Какво да очакваме

Освен основния модел, SUV офроудърът ще се предлага и във варианта Bronco Sport, като потребителите имат избор между конфигурации като Big Bend за "мейнстрийм офроудинг", Black Diamond, който стандартно идва с възможност за заключване на задния и предния диференциали (също стандартни за конфигурациите Badlands, Wildtrack и First Edition, но опционални при другите доработки) и Outer Banks.

Базисният модел, както и Big Bend, Black Diamond и Outer Banks идват с 4х4 с отворен диференциал, а по-високите класове Badlands, Wildtrack и First Edition - с постоянно зацепен диференциал. Режимите на работа варират, като освен базовите "Нормален", ECO, Sport, за хлъзгава настилка и пясък, в другите конфигурации има и за шофиране в пътни горски коловози и скално катерене.

Джантите, с които ще излизат новите Bronco, са между 16 и 18-инчови и в зависимост от конфигурацията са стоманени при базовия модел и Black Diamond и много видове алуминиеви.

При двигателите има два варианта - 2,3 и 2,7-литровите EcoBoost. По-малкият четирициндров редови двигател носи мощност от 270 к.с. при 5500 оборота и въртящ момент от 420 Nm при 3000 оборота. Същият доработен двигател се поставя и в модели като Ranger, Explorer, Lincoln Corsair, Mustang EcoBoost и Ford Focus, а в спортната VUHL 05 RR успява да изкара мощност от 405 к.с.

Ford ще произвежда луксозни и спортни версии на своя SUV Puma в Румъния

Ford ще произвежда луксозни и спортни версии на своя SUV Puma в Румъния

Американският автомобилен производител разширява новата гама Puma с допълнителни опции

От друга страна, 2,7-литровият V6 EcoBoost има мощност от 325 к.с. при 5000 оборота и 542 Nm въртящ момент при 2750 оборота. Той е стандартен само за доработките Wildtrack и First Edition, но може опционално да бъде избран за всяка от останалите.

Новите Bronco излизат с два варианта на трансмисия - 7-степенна ръчна кутия с бавни скорости, която идва в базовия модел, Big Bend, Black Diamond и Badlands, и невероятната 10-степенна автоматична кутия. Втората се комбинира задължително с 2,7-литровия агрегат, а в случая на Outer Banks - и с по-малкия 2,3-литров двигател.

Снимка 488002

Източник: Ford Motor

Първите пет поколения на Bronco се произвеждат за цели 30 години - между 1966 и 1996 г. (първото поколение е показано на снимката), преди моделът да бъде заменен в продуктовата гама на Ford през 1997 г. от Ford Expedition заради спадналото търсене на пълноразмерни SUV-та. Настоящото шесто поколение беше обявено още през 2017 г., но се пуска за следващата година. Bronco ще се произвежда в Мичиган, а Bronco Sport - в завода на компанията в Хермосило Сонора, Мексико.

Ford възкреси легендарния Mustang Mach 1 с нов модел за 2021 г.

Ford възкреси легендарния Mustang Mach 1 с нов модел за 2021 г.

Срещу 50 хил. долара в базисния модел в САЩ получавате V8 с 480 к.с., въртящ момент от 570 Nm и 10-степенен автоматик

През миналия месец Ford обявиха новото поколение на пикапа F-150, което този път ще включва и един хибриден модел, както и пърформънс версията на Mustang Mach 1, която също е легендарен бранд за компанията. Mach ще се използва и за "мускулестия" електрически кросоувър Mustang Mach-E, който се очаква да бъде пуснат на пазара преди края на годината.