Два световни автомобилни производителя - Hyundai и KIA, които са част от корейския концерн Hyundai Motor, ще похарчат близо 3 милиарда долара за отстраняване на дефекти в двигателите от гамата Theta II GDI. Те се използват в Hyundai Santa Fe, Kia Sorento и Kia Optima и други модели на корейските марки.

Според Reuters за Hyundai решаването на проблема ще струва 1,8 млрд. долара, а за KIA - 1,1 млрд. долара. На фона на новината за допълнителни разходи акциите на Hyundai са паднали с 2,3%, Kia - 1%, съобщава агенцията.

Собственици на коли съдят Hyundai и Kia заради подпалващи се двигатели

Собственици на коли съдят Hyundai и Kia заради подпалващи се двигатели

Компаниите са обвинени, че умишлено са прикривали дефекта

Hyundai Motor ще отпише наведнъж загуби от почти $ 3 милиарда, които са свързани с разходите за поправяне на дефектни двигатели и изплащане на обезщетение на потребителите.

През 2015 и 2017 г. Hyundai и Kia изтеглиха близо 1,7 милиона автомобила в една от най-големите подобни кампании в САЩ. Причината беше възможен отказ на двигателя с вътрешно горене, което увеличава риска от произшествия.

Hyundai и Kia пращат на ремонт близо 1.5 милиона коли

Hyundai и Kia пращат на ремонт близо 1.5 милиона коли

Проблеми с двигателя стоят зад изтеглянето

Както беше съобщено по-рано, бензиновите двигатели Theta II GDI с обем 2.0 и 2.4 литра могат да излязат от строя, докато колата се движи, поради дефект в коляновия вал и лагерите. В същото време корейската компания заяви, че проблемът не е в самия дизайн, а в производствени нарушения.

През 2017 г. американските регулатори по сигурността започнаха да разследват дали достатъчно превозни средства са изтеглени и колко навременно. Това бе след обжалване от бивш служител по качеството на Hyundai до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA).

През 2018 г. Ройтерс съобщи, че американската прокуратура разследва Hyundai за правилното изземване на превозни средства.

Theta II GDI има по-висок процент на заместване, отколкото се оценяваше преди, каза Hyundai. Това означава, че производителят трябва да похарчи повече пари и време, за да поправи грешките си.

Изземването на автомобили с двигателя Theta II GDI се отнася главно за пазарите в САЩ и Южна Корея.