Със стартова цена от $115 350, новият голям Lexus LX700h Overtrail не случайно вече се нарича "кралят на Toyota". Автомобилът е насочен към ентусиастите на офроуда, като включва 33-инчови гуми и блокировки на предния, централния и задния диференциали, пише Motor1. 

Всъдеходът е оборудван с хибриден силов агрегат, включващ 3,4-литров V6 битурбо двигател и електромотор, осигуряващи общо 457 к.с. и 790 Нм въртящ момент. Тази мощност се предава чрез 10-степенна автоматична трансмисия към система за постоянно задвижване на четирите колела с двустепенна раздатъчна кутия. ​

Lexus слага край на емблематичен модел. Финалните версии на RC ще са тази година

Lexus слага край на емблематичен модел. Последните бройки излизат тази година

От 0 до 100 км/ч от 4,2 секунди и максимална скорост от 270 км/ч.

Overtrail насочва LX повече към неговото наследство от Land Cruiser с 33-инчови гуми, предни, централни и задни заключващи се диференциали, плюс масивна метална предпазна плоча отдолу. Но в сравнение с GX, LX има по-ниски ъгли на подход, напускане и прекъсване.

Снимка 710385

Източник: Lexus

Освен това има стъпала, които улесняват качването, но и правят преминаването през камъни по-деликатна операция. LX се справя добре без отличната електронна кинетична система за динамично окачване (e-KDSS) на GX, която използва хидравлика за регулиране на твърдостта на стабилизатора. Металната защитна пластина под автомобила предпазва важни компоненти при шофиране по неравен терен.  ​ 

Наистина LX700h Overtrail е значително по-скъп от GX550 Overtrai, по-точно с $42 000, но определено оправдава цената си с комбинацията от лукс, мощност и офроуд способности, категорични са автомобилните експерти. Системата за активно регулиране на височината (AHC) и адаптивните амортисьори допълнително подобряват комфорта и управляемостта както на пътя, така и извън него. 

На пътя може и да не е толкова луксозен като Range Rover или по-малко ориентирани към офроуд конкуренти като BMW X7, Cadillac Escalade или Mercedes-Benz GLS. Качеството на возене може да бъде неспокойно при скорости на магистрала и се усеща особено твърдо отзад, като теглото на батерията си дава своето. Предимствата на хибридната система не са толкова големи, колкото някои водачи биха очаквали. 

И все пак автомобилът се утвърждава като водещ модел в гамата на Toyota за тези, които търсят върховно офроуд изживяване, съчетано с лукс. ​

Новият спортен Lexus е готов за продажба - ето на каква цена

Новият спортен Lexus е готов за продажба - ето на каква цена

Автомобилът е оборудван с мощен 5,0-литров V8 двигател