Мрежата от магистрални зареждащи станции за електромобили на европейските производители започва да се оформя преди очаквания ръст на продажбите на автомобили на батерии, пише AP.

Ionity, съвместното предприятие, създадено от автомобилните гиганти за изграждане на мрежата, съобщи, че е приключило с изграждането на 200 станции и очаква да постави още 400 до края на годината. Всяка една станция има по 4-6 места за зареждане.

400 000 работни места може да изгуби Германия заради "завоя" към електромобилите

400 000 работни места може да изгуби Германия заради "завоя" към електромобилите

Според Handelsblatt заетостта в сектора може да се свие почти наполовина до 2030-а

Магистралната мрежа се смята за ключова в усилията за убеждаването на потребителите, че могат да преминат към електрическа мобилност и все пак да правят дълги пътувания. Ionity е съвместно дружество, в което участват BMW, Daimler, Ford и Volkswagen Group, в която влизат и Audi, Porsche, SEAT, Skoda.

През 2019 г. продажбите на електромобили бяха едва 2% от общите на Стария континент. Производителите обаче трябва да продават повече, за да отговорят на по-строгите екологични изисквания, наложени от Европейския съюз, които ще влязат в сила от 2021 г. Тези, които не успеят, ще бъдат изправени пред глоби от хиляди евро за автомобил. Мрежата на Ionity ще бъде отворена и за електромобилите на Tesla.

Fiat Chrysler иска компанията, която сглобява iPhone, да ѝ помогне с електромобилите

Fiat Chrysler иска компанията, която сглобява iPhone, да ѝ помогне с електромобилите

Двете дружества са започнали преговори