Българската компания Ampeco, която разработва платформа за управление на зарядни станции за електромобили, е привлякла нова инвестиция от 26 млн. долара в рунд от серия Б, става ясно от официално съобщение.

Финансирането е водено от технологичния инвеститор Revaia, с участието на досегашните инвеститори Cavalry Ventures, BMW iVentures и LAUNCHub. От компанията отбелязват, че инвестицията ще позволи да ускорят развитието на продукта си и да разширят присъствието си на ключови пазари.

Те са в Западна Европа, Скандинавия, Великобритания, Северна Америка и Югоизточна Азия. В подкрепа на този растеж планират и да удвоят размера на екипа си през следващите две години.

Българската AMPECO привлече инвестиция от $13 милиона от BMW и други фондове

BMW инвестира милиони в нова българска компания

Ampeco разработва софтуер за управление на зарядни станции за електромобили

Компанията вече привлече 16 млн. долара рисков капитал през 2023 г. Последната инвестиция увеличава общото финансиране на компанията на 42 млн. долара от основаването ѝ през 2019 г.

От Ampeco отчитат, че са отбелязали значителен растеж от последния си инвестиционен рунд, като вече обслужват над 160 клиенти на 60 пазара и свързват повече от 120 000 зарядни станции към своята платформа.

"С това финансиране сме готови да продължим да движим иновациите в софтуера за управление на зареждането на електромобили, помагайки на нашите клиенти да изграждат и разширяват стабилни зарядни мрежи, които ще ускорят глобалния преход към електрическа мобилност. Положителната обратна връзка от пазара затвърди нашата визия за 2025 г., докато се подготвяме да пуснем нови функционалности на платформата, фокусирани върху оперативното съвършенство и мащабируемостта на зарядните мрежи", коментира Орлин Радев, главен изпълнителен директор на Ampeco.

AMPECO влезе във Fast 50 класацията на Deloitte

Българска компания влезе във Fast 50 класацията на Deloitte

6 други български компании също бяха отличени в други категории

Според данни на Международната агенция по енергетика, цитирани в прессъобщението, се очаква продажбите на електрически автомобили да достигнат над 30 милиона до 2030 г. За да подкрепи този растеж, светът ще се нуждае от приблизително 40 милиона публични точки за зареждане до 2030 г., което изисква инвестиция от около 500 милиарда долара в зарядна инфраструктура.