В продължение на повече от век европейските производители на автомобили и доставчиците на автомобили са пионери в технологиите. На фона на силна конкуренция с евтини коли от Китай, обременяващата бюрокрация излага европейските компании на риск да изостанат от глобалните си конкуренти, алармират от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Цифровите технологии стават все по-голяма част от европейските превозни средства и това се оказва проблем, защото е свързано с редица разрешителни и тонове излишна бюрокрация, смятат производителите.

"Ние призоваваме ЕС да премахне административните пречки и да намали прекомерните изисквания за съответствие, за да разгърне иновативния потенциал на европейския автомобилен сектор. Европейските производители и доставчици на автомобили са центрове за научноизследователска и развойна дейност и радват на завидна репутация в световен мащаб", казват от ACEA.

Акциите на европейските автомобилни производители паднаха, след като Тръмп наложи мита

Акциите на европейските автомобилни производители паднаха, след като Тръмп наложи мита

Около €8 милиарда от приходите само на VW ще бъдат засегнати от митата

Като пример автомобилните производители от Европа дават напредъка в разработването на автоматизирани превозни коли. Автомобили, които паркират сами, камиони, които се движат сами около товарните гари: тези приложения вече са реалност.

Снимка 683787

Източник: iStock

"Нуждаем се от ЕС, за да стимулира, а не да спъва нашата сравнителна преднина. Автоматизираните превозни средства са следващата граница и област, която можем да водим. Но за да направим това, се нуждаем от условия, които благоприятстват създаването на силна дигитална индустриална база", коментира Сигрид де Врис, генерален директор на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

"Объркващо е, че в момент, когато Европейската комисия води стратегически диалог с индустрията за подобряване на нейната конкурентоспособност, тя всъщност оттегля предложението за стандартни основни патенти, което е от съществено значение за конкурентоспособността и лидерството на ЕС в автомобилната индустрия в полуавтономното и автономното шофиране, без предварителна консултация или обсъждане с индустрията."

Производителите изтъкват, че САЩ и други страни инвестират масово в ключови технологии като изкуствен интелект, облачни изчисления и са доста напред, когато става дума за дигитални пазари.

"Европа трябва да отговори със смел подход, за да осигури процъфтяващ пазар за цифрови услуги за мобилност и да осигури достатъчно инвестиции, така че тук да се разработи следващото поколение свързани и автоматизирани превозни средства", смята Бенджамин Кригер, генерален секретар на CLEPA, Европейската асоциация на автомобилните доставчици.

Според експертите е крайно наложително ЕС да укрепи своята екосистема от полупроводници и автомобилна електроника, да напредне в научноизследователската и развойната дейност и да насърчи глобалните партньорства и единен пазар за автономни автомобили. В противен случай ще бъде ударена непоправимо от конкуренцията.

Автомобилни заводи в Европа и САЩ са пред затваряне

Автомобилни заводи в Европа и САЩ са пред затваряне

Стряскащи данни за сектора разкрива нов доклад