Европейският автомобилен сектор е изправен пред ожесточена глобална конкуренция за критични ресурси, финансиране, инвестиции и клиенти, съобщават от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Изказването им идва на фона на проведена среща с представители на Европейската комисия за това какво е необходимо за укрепване на цялата автомобилна верига - от батерии и критични суровини до достъпни цени за индустрията и за потребителите.
"Индустрията ни е в криза, породена от от нарастващите разходи за правене на бизнес, радикално променящ се геополитически пейзаж и пазар на електрически автомобили, който далеч не се развива по план. За да гарантираме конкурентоспособността на нашия сектор, се нуждаем от твърди действия и реални решения и реформи", подчертават от организацията.
Производителите отбелязват, че както правилно се подчертава в доклада на Марио Драги, автомобилният сектор е ключов пример за "липса на планиране в ЕС и прилагане на климатична политика без индустриална политика".
"За да гарантираме конкурентоспособността на нашия сектор, се нуждаем от твърди действия, за да превърнем доклада на Драги в действие чрез реални решения и реформи. Преминаването към нулеви емисии означава много повече от обикновено преминаване от една технология на автомобила към друга, нуждаем се от по-широк екосистемен подход, който стимулира нови партньорства във веригата на стойността", заяви Сигрид де Врис, генерален директор на ACEA.
Според представителите на сектора автомобилната индустрия е пример за европейска история на успеха, но регулациите няма да позволят на бизнеса да запази статута си на глобален автомобилен център.
"Можем да разгърнем напълно конкурентното си предимство само чрез стимулиране и преработване на регулирането. Европа трябва да бъде първият избор за производствен център за коли с нулеви емисии, но ние се нуждаем от промяна на мисленето и драматичен преглед на начина, по който стимулираме и регулираме нашата индустрия, за да се случи това бързо. Това е нашият план за успех."
Бъдещето на мобилността в ЕС зависи от надграждането на иновациите и гарантирането, че новите технологии навлизат по-бързо, категорични са и от Европейската асоциация на автомобилните доставчици. Според тях регулаците трябва да обхващат технологичното разнообразие, за да даде на инженерите свободата да развиват иновации.
"Нуждаем се от силна подкрепа за иновативен бизнес на ранен етап и законова рамка, която укрепва взаимодействието между технологиите", обобщават производителите.