Volkswagen AG предупреди, че амбициозният ѝ план да предложи електрическа версия на всеки един от съществуващите модели ще струва повече, отколкото бе прогнозирано, пише Bloomberg. Това ще накара автомобилния производител да засили усилията си в подобряване на ефективността.

VW първоначално задели €20 милиарда за прехода към задвижвани от електричество автомобили. Сега обаче главният изпълнителен директор Хъбърт Дайс смята, че тези средства няма да са достатъчни, но не съобщи какви са новите прогнози.

Компанията ще трябва да намали разходите още повече, за да може да инвестира в бъдещите технологии, смята той. Рекордните разходи за разработка на електромобили и нуждата от подобренията в настоящите модели с конвенционални двигатели заради затягането на правилата за вредните емисии натежава на печалбата на компаниите. Daimler AG, която представи първия си електрически модел миналата седмица, също заяви, че разходите за електромобилите ще бъдат по-високи от първоначално прогнозираните €10 милирада.

Mercedes-Benz показа първия си електрически автомобил (снимки)

Mercedes-Benz показа първия си електрически автомобил (снимки)

Конкурентът на Tesla Model X изминава над 450 километра с един заряд на батерията

VW, чийто бранд Audi ще покаже електрическия кросоувър от линията e-tron през следващата седмица, планира 300 плъгин хибриди и електрически коли до 2030 г.

От сделката със синдикатите през 2016 г., компанията увеличава маржа на едноименния бранд, който съставлява около една трета от приходите, до 4,1 процента през 2017 година. Дайс обаче смята, че това не е достатъчно. "Четири процента е минимумът, между 5 и 6 процента ще позволи бъдещи инвестиции, а при 7 или 8 процента вече сме готови за криза", казва той.

Volkswagen се надява, че до 2025 година маржът на цялата група ще достигне именно осем процента, сравнено със 7,4 процента от миналата година.

Половината от колите на Volkswagen в Германия не покриват новите екоизисквания

Половината от колите на Volkswagen в Германия не покриват новите екоизисквания

Забавянето на продажбите ще намали печалбата на концерна