Американските власти са все по-близо да наредят изтегляне от пазара на всички автомобили на Tesla с прословутия "автопилот" на компанията, съобщават медиите отвъд океана. Тази седмица американската Национална администрация за пътна безопасност (NHTSA) обяви, че разширява обхвата на разследването, което ще обхване 830 000 автомобила от четирите модела на марката. Разследващите подозират, че софтуерът на Tesla е специално програмиран да се изключва секунди преди неизбежен сблъсък, за да може компанията да твърди, че той не е работел в момента на удара.

От компанията на Илон Мъск винаги са подчертавали, че автопилотът е само асистираща система, но шофьорът е този, който носи отговорност за управлението на колата.

NHTSA обаче прехвърля разследването, което досега беше на ниво "предварителна оценка", в следващия етап - "инженерен анализ". Следващата стъпка е нареждане на принудителна сервизна акция за всички засегнати автомобили.

Tesla от години е критикувана, че представя под името Autopilot система, която на практика разчита единствено на камери и обикновен радар, и не е в състояние да отговаря изцяло за управлението на автомобила във всякакви ситуации на пътя. В последните години зачестиха инцидентите с автомобили на марката, при които собствениците са разчитали на автопилота.

Доклад: Volkswagen ще изпревари Tesla по продажби на електромобили през 2024-а

Доклад: Volkswagen ще изпревари Tesla по продажби на електромобили през 2024-а

Пазари като Китай и Европа, ще бъдат особено важни за вземането на лидерството

Илон Мъск настоя, че те не може да са по вина на Tesla, тъй като асистентът не е работел по време на удара. Сега обаче разследването на NHTSA е установило, че в поне 16 отделни случая автопилотът се е изключвал "по-малко от една секунда преди първия сблъсък", вероятно именно за да освободи компанията от отговорност.

До момента регулаторите бяха по-скоро на страната на автомобилната компания, твърдейки, че новите технологии помагат да се спасяват животи. В мандата на президента Доналд Тръмп, на когото Илон Мъск за кратко бе съветник, NHTSA дори публикува изследване в подобен дух, и Tesla редовно го цитира в рекламните си материали. По-късно обаче изследването бе оттеглено заради нередности при събирането на данните.