Volkswagen планира да изненада пазара с модерен дизайн и електрическа версия на своя емблематичен микробус, станал символ на хипи ерата. Това е поредната крачка на германския концерн към екологични автомобили след скандала с вредните емисии.
Ванът, наречен I.D.Buzz, е част от стратегията на групата за продажбата на все повече електрически коли и достигането на годишно ниво на доставките до 1 милион такива возила. До края на 2025 годин от Volkswagen са си поставили за цел да продадат минимум 3 милиона екоавтомобила.
"Искаме да възродим любовта на Америка към Volkswagen", коментира шефът на марката Volkswagen Херберт Дайс в неделя преди откриването на международното автошоу в САЩ. По време на форума ще бъде представен I.D. Buzz.
Завръщането на американския пазар няма да е лесно за корпорацията. Предпочитанията на потребителите в Щатите към по-големи и по-достъпни коли, както и "Дизелгейт", превърнаха групата на Volkswagen в почти нишов играч на пазара.
Германският гигант спря масовото производство на популярния си микробус преди десетилетия, като само в Бразилия имаше лимитирано производство, на което също беше сложен край през 2013 година.
Возилото може да се движи до 430 километра, без да е необходимо батериите му да бъдат презареждани. То разполага с осем места и идва с функция за автопилот. Когато е на автопилот, воланът се прибира навътре в таблото пред шофьора.
На шоуто в Детройт от Volkswagen ще представят и нова версия на модела Tiguan. Автомобилът се произвежда в завода на концерна в Тенеси.