Автомобилните производители очакват около 50% спад на продажбите си на един от трите ключови за тях пазари - САЩ. Намаление в подобен размер обаче изглежда обнадеждаващо, тъй като то ще бъде по-малко драматично от сривовете, отчетени в Китай и Европа, пише Bloomberg.
"Продажбите на дребно са намалели с около 50% през първия пълен месец след избухването на епидемията, което не е толкова значителен спад, колкото беше в Китай и в западноевропейските страни", посочва старши вицепрезидентът на LMC Automotive Джеф Шустер.
"Очакваме модел от спад между 40 и 50% за по-дълъг период от време вместо шоков и дълбок удар и след това сравнително бързо възстановяване", обяснява той.
Засега пазарът на автомобили втора ръка в САЩ остава по-засегнат. Обемът на продажбите през миналата седмица е спаднал с около 73 на сто. От средата на март досега са били реализирани едва 161 000 продажби при около 419 000 такива за същия период на 2019 година.
През март месец в Италия продажбите бяха с 85% надолу, при 72% и 69% спад съответно за Франция и Испания. В Китай месец по-рано сривът беше от над 79 на сто.